צחר רותם - Tsahar Rotem

שיווק בעידן הדיגיטל
מה זה רימרקטינג? 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

מה זה רימרקטינג?

הלקוחות מגיעים לאתר שלכם, מתעניינים אך לא בהכרח מסיימים את תהליך יצירת הקשר או הרכישה? שיטת הרימרקטינג רותמת עבורכם את האתרים והשותפים של גוגל ברשת ועוזרת לכם ולשמור על קשר עם הלקוחות גם כשהם ממשיכים לאתר הבא

Remarketing-Google-AdWordsכיום גוגל היא ספק השירותים העיקרית שלנו: אנחנו מבצעים חיפושים באמצעות מנוע החיפוש  של גוגל, שולחים מיילים דרך הג’ימייל, משוחחים באמצעות ההנגאאוט, צורכים מוזיקה וסרטונים  דרך יוטיוב ועוקבים אחר תנועת הגולשים באתר שלנו באמצעות גוגל אנליטיקס.  מאות מליוני אנשים מצויים בכל רגע נתון ברשת המדיה של גוגל, וכל אחד מהם עשוי להיות לקוח פוטנציאלי.

פרסום חכם באמצעות AdWords מסייע למשוך לקוחות חדשים לאתר שלכם, אך מה עושים כשהביקור שלהם אורך שניות ספורות ולא מבשיל לכדי הרשמה או רכישה באתר? איך מאתרים בשנית את הלקוחות הללו ושומרים איתם על קשר? זוהי מומחיותה של שיטת הרימרקטינג, המאפשרת לך לפנות לגולשים שביקרו בעבר באתר, בבלוג או בדף הנחיתה שלך ולהציג בפניהם מודעות פרסום ממוקדות לצרכיהם, בזמן שהם ממשיכים בפעולות היומיומיות שלהם כגון חיפוש בגוגל או צפייה ביוטיוב.

איך זה עובד?

רימרקטינג, המתורגם כ”שיווק מחדש”,  מאפשר לפרסומים שלך דרך גוגל, ה-AdWords, “לרדוף” אחרי גולשים שביקרו באתר שלך בעבר ולהציג בפניהם מסרים חדשים, פרטים אודות מבצעים וכל אלמנט שיווקי או פרסומי הקשור לאתר שלך. באופן זה, גם אם הביקור הראשון של הלקוח באתר לא הניב רכישה או יצירת קשר (כפי שקורה ב96% מהמקרים), המודעה תלווה את הלקוח בכל אתר שהינו שותף חיפוש של גוגל. נוכחותן של המודעות בכל אתר אליו מגיעים הגולשים, וזמינותו המיידית בתחום שמעניין אותם, מגבירות את מודעות הלקוחות לקיומו של העסק ומעודדת את אחוזי ההרשמה ליצירת קשר ו/או כמות המכירות.

שיטת הרימרקטינג עושה שימוש חכם בטכנולוגיה הוותיקה של קבצי “עוגיות” (Cookies), אותם קבצים הנוצרים על ידי אתרי אינטרנט כדי לשמור מידע על המחשב שלנו, כגון הסיסמאות לאתרים שאנחנו עושים בהם שימוש יומיומי ( פייסבוק, טוויטר, ג’ימייל, אינסטגרם, וכו’). העוגיות מאפשרות לנו לגלות האם גולש מסויים שהה באתר למשך דקה או לחילופין חצי שעה, האם הוא מבקר חוזר באתר ועוד.

קמפיין רימרקטינג מתחיל בקבלת קוד מ-AdWords  שנשתל בכל הדפים באתר העסקי. מאותו רגע, כל מי שמבקר באתר, מסומן אוטומטית באמצעות יצירת “עוגיה” בדפדפן שלו, ומשוייך לרשימת תפוצה שהוגדרה מראש. כעת ניתן ליצור קמפיינים של AdWords המעבירים מסר מותאם אישית, שיוצג רק בפני אנשים שנכללים ברשימת התפוצה שלכם, בזמן שהם גולשים באתרים אחרים ברשת המדיה.

לדוגמא, אתר העוסק במכירות אונליין, מסמן באמצעות קוד ה- AdWords את הגולשים שנטשו את תהליך הרכישה של המוצר באחד משלבי הרכישה ומציג להם במהלך הימים הבאים מודעה ממוקדת עם הצעה חוזרת לרכישה של המוצר או הנחה מיוחדת בעת רכישתו.

למה דווקא רימרקטינג?

לשיטת הרימרקטינג שמלווה את הלקוח בהמשך הגלישה שלו, לאחר שעזב את האתר שלכם, יש מספר יתרונות:

1. פילוח קהל היעד: מאגר הנתונים של גוגל מספק שפע של מידע אודות הגולשים באתר שלנו ומאפשר לכם לבחור במדויק את פלח הקהל שהמודעה שלנו תפנה אליו.
2. מסר אישי: כאשר המודעה שלנו מכוונת לקהל יעד ידוע מראש, קל לנו ליצור מסר אפקטיבי בעל נימה אישית.
3. הזדמנות נוספת: שיטת הרימרקטינג מעניקה לכם את האפשרות ליצור קשר בשנית עם לקוח שעזב את האתר במקרה ולא מצא אף הצעה שיווקית מעניינת. בהתקשרות השניה, תוכלו להציע לו משלוח בחינם או קוד להנחה שיחזירו אותו לאתר שלכם ויקדמו אותו לעבר רכישה.
4. שימור לקוחות: יצירת רשימת תפוצה של לקוחות נאמנים מאפשרת לכם לשמור עימם על קשר, לעדכן אותם בדבר חדשות  ומבצעים ולהציע להם הטבות בלעדיות. מי שכבר קנה אצלכם פעם אחת, בהחלט יכול להפוך ללקוח חוזר ונאמן, אם תעניקו לו את התמריץ הנכון והוא ייחשף למסרים שלכם.

רימרקטינג בכל מקום

על מנת למקסם את החשיפה שלה, שיטת הרימרקטינג מותאמת במיוחד ליוטיוב ומאפשרת לכם להגיע לקהל היעד שלכם מתוך כ- 3.5 מיליון ישראלים אשר צופים ביוטיוב מדי שבוע, בממוצע של 10 דק’ ו-16 דפים.

פרסום ביוטיוב מבוסס על הקמת ערוץ יוטיוב ממותג שמאפשר לעסק שלכם להציג את המסרים השיווקיים והמוצרים ולהגביר את המעורבות של הלקוחות הפוטנציאליים. כלי השליטה והבקרה של יוטיוב מאפשרים לכם לראות את ביצועי הסרטון בקרב הגולשים: כמה אנשים הקליקו על המודעה ועברו לאתר, כמות הצפיות, אחוזי צפייה עד מקטעים שונים, פילוח פורמטים, נתונים דמוגרפיים, מילות מפתח ועוד. הנתונים הללו מאפשרים לנו להכיר את קהל היעד שלנו ביוטיוב ולזהות צרכים חדשים של לקוחות.

שיטת הרימרקטינג ביוטיוב מבוססת על מודעות pre roll – סרטונים קצרים המוצגים לפני צפייה בסרטון מבוקש. ברגע שתיצרו את הקשר בין חשבון היוטיוב וחשבון ה-AdWords שלכם, גוגל ייצרו עבורכם רשימות רימרקטינג של הגולשים שצפו באחד הסרטונים הקודמים שלכם, שיתפו, הגיבו, נתנו לייק או נרשמו לערוץ שלכם. הגולשים הרשומים ברשימת התפוצה, יראו את סרטון הפרסומת שהגדרתם בתור מודעת per roll בחלק גדול מהסרטונים שהם יצפו בהם.

אף לקוח לא נשאר מאחור

לסיכום, שיטת הרימרקטינג של גוגל מאפשרת לכם ליצור קמפיין פרסום עם פוטנציאל אפקטיביות משמעותי באיתור לקוחות חדשים ושמירה על לקוחות קיימים, מעניקה לעסק שלכם יתרון מיתוגי על ידי נוכחות מוגברת ומתן התחושה שהפרסומות שלכם “נמצאות בכל מקום” ומאפשרת לכם להחזיר את הלקוחות לאתר שלכם גם לאחר ביקור חטוף.

רוצים להתחיל את קמפיין הרימרקטינג שלכם עוד היום? צרו קשר עם מומחי התוכן של 3Points .

חוק הנגשת אתרים: איך, למה ומתי 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

חוק הנגשת אתרים: איך, למה ומתי

“חוק הנגשת אתרים” מחייב אתרים חדשים וקיימים לבצע שינויים מרחיקי לכת בניראות ובתוכן, כדי להתאים לכבדי ראיה ולבעלי מוגבלויות אחרות. על אלו אתרים חל החוק, מה צריך לשנות ועד מתי? התשובות לפניכם

מקלדת ברייל לעיוורים. צילום: קרולה רייגלר

מקלדת ברייל לעיוורים. צילום: קרולה רייגלר

רשת האינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו כצרכנים, כאזרחים וכבעלי עסקים. האינטרנט מהווה מקור אינסופי למידע ובידור, מאפשר לנו ליצור קשר עם עמיתים, בני משפחה וחברים, לבצע רכישות של מוצרים ואפילו לקבל שירותים מעסקים וגופים ממשלתיים.

לכאורה, רוב אתרי האינטרנט זמינים עבור כל בעל מחשב המחובר לרשת, בלחיצת עכבר. עם זאת, עבור בעלי מוגבלויות, המהווים כ-20% מהאוכלוסייה, פעולה זו אינה כה פשוטה ולעיתים בלתי אפשרית – עקב חוסר הנגישות של האתרים. על מנת לאפשר לבעלי מוגבלויות (כגון עיוורים ולקויי ראיה, אנשים עם מוגבלות מוטורית בידיים ואנשים עם לקות שמיעה) להשתמש וליהנות מאתרי האינטרנט כמו כולנו, נחקקו “תקנות נגישות השרות”.

מהו חוק הנגשת אתרים?

תקנות נגישות השרות תשע”ד (ע”ע “חוק הנגשת אתרים”) נוספו בדצמבר 2012 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תשנ”ח. תקנות אלו מחייבות את בעלי האתרים לבצע שינויים מהותיים – הן ברמת התכנות של האתר והן ברמת התוכן שעולה בו. התקנות כוללות סעיף ספציפי (סעיף 35) שמגדיר את השינויים הנדרשים באתרים על מנת שיתאימו לשימושם של אנשים בעלי מוגבלות.

מהם המאפיינים של אתר נגיש?

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לכל אדם לגלוש בו, בין השאר על ידי:

• הצבת תיאור טקסטואלי שילווה כל תוכן שאינו טקסט, כגון תמונות, סרטונים וכפתורים.
• שימוש בתוכנות מסייעות כמו תוכנה היודעת להקריא טקסטים (למשל TTS – Text To speech) ותוכנות נוספות המיועדות להקל לאנשים עם מוגבלות ראייה.
• שימוש בטכנולוגיות מסייעות כגון מסך ברייל, עכברים ומקלדות מיוחדות לאנשים עם מוגבלות בידיים.
• מתן האפשרות להגדיל ולהקטין את האתר מבלי לפגוע בעיצובו.
• מתן האפשרות לשנות צבעים ולהתאימם לצרכי הגולש ויצירת קונטרסטיות בצבעים על מנת להקל הקריאה
• אפשרות לדלג ישירות לאזורים השונים של האתר לטובת עיוורים הגולשים באמצעות תוכנה לקריאת מסך.

מי אחראי לביצוע השינוי באתר?

חוק הנגשת אתרים מטיל את האחריות לביצוע התאמות הנגישות באתר ומימון התאמות אלו על הבעלים או המפעיל של אתר האינטרנט

עד מתי חייבים לבצע את השינוי?

על פי התקנות, כל אתרי האינטרנט החדשים שנועדו לשירות הציבור ושיוקמו מתאריך 25.10.2014 צריכים להיות מונגשים לבעלי מוגבלויות. חוק הנגשת אתרים מתיר לבעלי אתרים קיימים תקופת התאמה בת 3 שנים (36 חודשים) מיום כניסת התקנות לתוקף (כלומר עד 25/10/2016).

אילו אתרים מחויבים להיות נגישים?

על פי התקנות שנקבעו, כל אתר שנותן שרות או מידע לציבור נדרש להיות נגיש ברמה בסיסית (למידע על ההבדלים בין הרמות השונות לחצו כאן). רמת ביצוע ההתאמות נקבעת בהתאם להגדרת הגוף המספק את השירות. כך למשל, רשות ציבורית (כגון הכנסת, צה”ל, משטרת ישראל, רשות מקומית, גוף שנותן שירות בריאות ממלכתי, מוסד חינוך רשמי וכו’) מחויבת לבצע את השינויים ברמה הגבוהה ביותר – AA לפחות. אתר שאינו שייך לרשות ציבורית יחויב לבצע התאמות יבוצעו ברמה AA, אלא אם קיבל פטור המאפשר לו לבצע התאמות ברמה A בלבד.

על מנת לתמרץ את האתרים הקיימים לבצע את השינויים בהקדם האפשרי נקבעה הקלה לפיה אתר אינטרנט קיים, שאינו של רשות ציבורית ושיזדרז לבצע התאמות נגישות עד 25.10.14, יוכל להיות נגיש ברמה A בלבד. אתרים נגישים צריכים לעמוד בתקן הישראלי לנגישות 5568 של מכון התקנים, המבוסס על התקן הבינלאומי.

על פי התקנות של חוק הנגשת אתרים, אתרי שירות לציבור שלא יעמדו בקריטריונים של הנגשה לבעלי מוגבלויות ייחשבו כעוברים על החוק ועלולים לספוג קנסות ועונשים פליליים. עם זאת, חשוב להבין כי להנגשת האתר יתרונות נוספים מלבד הציות לחוקים, וכי לבעלי האתרים יש גם אינטרס לבצע אותם. כך למשל, ההנגשה תסייע להגדלת כמות הגולשים באתר ולשיפור חשיפת האתר במנועי החיפוש כגון גוגל ובינג המעניקים עדיפות לאתרים נגישים. זכרו כי מי שיקדים לבצע את ההתאמות יזכה להקלות ברמת ההתאמה, ולכן רצוי להתחיל את השינוי כבר עכשיו.

רוצים לדעת עוד על התקנות ולקבל סיוע וייעוץ בנושא הנגשת האתר שלכם? צרו קשר עם מומחי התוכן של 3Points , שילוו אתכם לאורך התהליך

ההרצאות והסדנאות המקצועיות שלנו צחר רותם - Tsahar Rotem

ההרצאות והסדנאות המקצועיות שלנו

היום  זה כבר ברור – הנוכחות ברשת האינטרנט היא חלק בלתי נפרד משיווק אפקטיבי. אבל איך עושים את זה בדיוק? איך יוצרים נוכחות עקבית ובולטת לעסק, ואיך תדעו אלו מהפלטפורמות שמציעה היום הרשת מתאימה ביותר לעסק שלכם?

בדיוק לשם כך קיימות ההרצאות והסדנאות המקצועיות של 3points לחברות וארגונים – שרוצים ללמוד איך עושים את זה נכון.

בהרצאות ובסדנאות בהנחיית מנכ”ל 3points צחר רותם תקבלו את כל הכלים המעשיים: בניה וניהול של דף פייסבוק עסקי, שילוב רשתות חברתיות נוספות, קידום אורגני בגוגל, יצירת הנעה לפעולה, יצירת תוכן שיווקי מותאם לאינטרנט ועוד.

רוצים טעימה? צפו בסרטון מתוך הרצאה של צחר רותם בנושא פייסבוק ורשתות חברתיות:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=sGrn_HP95IU&w=560&h=315]

למידע נוסף והזמנות לחצו כאן או צרו קשר!

תהיו חברתיים: כתיבה שיווקית לפייסבוק צחר רותם - Tsahar Rotem

תהיו חברתיים: כתיבה שיווקית לפייסבוק

רוצים שדף הפייסבוק העסקי שלכם יהיה דינאמי ואפקטיבי? המפתח הוא תוכן איכותי, אסטרטגיה מוגדרת ותכנון חכם. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים בסיסים

השקעתם בדף פייסבוק מעוצב עם אפליקציות, טאבים ותמונות מגניבות? יופי! אבל זה ממש לא מספיק. כמו בפלטפורמות אינטרנטיות אחרות, גם בפייסבוק – תוכן איכותי הוא המנוע העיקרי של הרשת החברתית, זה שמביא בעקבותיו תנועה ערה לדף שלכם, דיונים סוערים, שיתופים ולייקים.

אבל איך מייצרים תוכן כזה על בסיס קבוע? כמו בכל תחום שיווקי, גם פה נדרש תכנון מראש ואסטרטגיה מוגדרת, אותה ניתן לפרוט לכמה אלמנטים עיקריים:

הגדירו את קהל היעד: אל מי פונה הדף שיצרתם? מהו המכנה המשותף של הקהל הזה ומהם תחומי העניין שלו? זכרו שלקהילת האוהדים שלכם בפייסבוק יש פוטנציאל התרחבות תמידי, הודות למעגל שני של חברים ובני משפחה שיכולים להיחשף אף הם לתוכן שלכם. לכן, היכרות מעמיקה עם מה שמעניין את הקהל שלכם והתאמת התוכן הנכון הם הבסיס להרחבת הקהילה.

הגדירו את המטרה: מה אתם מנסים להשיג באמצעות התוכן שעולה בדף, ומהי מטרתו של הפוסט הספציפי שאתם מעלים עכשיו? האם מטרתו לספק מידע? לבדר? לגרום לאוהדים להתעניין בשירות מסויים וליצור עמכם קשר? אם אין לכם תשובה לשאלה – עדיף שתמחקו את הפוסט ותתחילו מחדש.

הניעו לפעולה: השתמשו בניסוחים אקטיביים – הגדירו לגולשים מה בדיוק אתם מבקשים מהם לעשות – לצפות בסרטון, להיכנס לקישור, להשאיר פרטי קשר, להביע את דעתם או לשתף עם חברים. הקלו עליהם באמצעות שימוש בתמונות ובקישורים מקוצרים.

הגדירו את הטון הייחודי שלכם: מה מאפיין את הפניה שלכם אל הקהל בפייסבוק? האם טון הדברים הנכתבים הוא רשמי ואינפורמטיבי או מבודח ובלתי-אמצעי? האם ייכתב בגוף ראשון או שלישי? גבשו את השפה הפייסבוקית שלכם והתמידו בה. הגולשים שלכם ילמדו לזהות אותה ולזהות אתכם באמצעותה.

facebook3points

תכננו מראש: לאף אחד לא קל לשלוף פוסטים מהשרוול. יצרו תמהיל שבועי שמורכב מתוכן בעל ערך אמיתי ומסוגי פוסטים שונים, למשל: פוסט אחד עם מסר שיווקי ייחודי לגולשים, פוסט אחד בעל אופי מבדר ופוסט אחד שמפנה למאמר אקטואלי ומעניין בנושא מסוים. צרו לכם בנק של אייטמים ונושאים שתוכלו להשתמש בהם.

קצר ולעניין: טוויטר כנראה עלו על משהו – 140 תווים הם די והותר על מנת להעביר מסר. דאגו כי הפוסטים שלכם מנוסחים כהלכה, קצרים וממוקדים, והקדישו זמן לניסוח יצירתי ומעניין, כזה שהאוהדים ירצו לקרוא ולשתף. יש לכם תוכן ארוך יותר? הפנו אליו באמצעות קישור לאתר שלכם, לבלוג, לפתקים בדף הפייסבוק וכו’.

פנו אל הרגש: החיבור למדיה החברתית נעשה כמעט תמיד באמצעות חיבור רגשי. אל תהססו לפנות אל האוהדים שלכם בפניה אישית, לדבר בגוף ראשון, לשתף אותם במשהו שמתרחש בחייכם או בעסק שלכם, להעלות תמונות וכו’. ככל שהגולשים יחושו חיבור אישי אליכם, כך יגבר הסיכוי שהם ימשיכו לעקוב, לשתף ולהשתתף באופן אקטיבי בדף שלכם.

זכרו – המדיה החברתית מאפשרת לכם ליצור קשר ישיר ואישי עם הקהל שלכם באמצעות המסרים שאתם בוחרים להעביר לו. דף הפייסבוק שלכם הוא שער שיכול לייצר תנועה לאתר שלכם, חשיפה למוצרים שלכם או גיוס אוהדים למטרה שלכם. זה לא המקום להיות ביישנים – שווקו את עצמכם היטב, והשתמשו בכלי הניטור שפייסבוק מספקת לכם כדי להשתפר ולשדרג את התוכן שאתם מציעים לאוהדים.

בהצלחה!

טאבים בפייסבוק – מדריך צחר רותם - Tsahar Rotem

טאבים בפייסבוק – מדריך

טאבים נוצרו עבור עסקים שרוצים להפיק את המיטב מדף הפייסבוק שלהם. שימוש חכם בטאבים מאפשר לעסק להשיג אלפי לייקים, לשמור על קשר טוב עם הלקוחות וליצור עניין ותנועת גולשים אל העמוד

אחד המאפיינים הבולטים של פייסבוק הוא הפעולות בהן הוא נוקט על מנת לעשות הפרדה חד משמעית בין פרופילים אישיים לדפים עסקיים. הוא עושה זאת באמצעות מתן פריווילגיות לדפי עסק, כגון סטטיסטיקות מפורטות באמצעות גרפים, אי הגבלה של קבלת לייקים (שיכולים להגיע לעשרות מליונים), הדגשת פרסומים מטעם העמוד ושימוש באפליקציות דרך הטאבים.

ראשית, נגדיר מהו ההבדל בין טאבים לאפליקציות:

טאבים –  מלבנים בראש העמוד המובילים לאפליקציות השונות. טאבי ברירת המחדל בעמודי פייסבוק עסקיים הם: מספר לייקים, תמונות, פתקים ואירועים.

אפליקציות – התוכן של הטאבים. לחיצה על הטאב תוביל לתוכן שהגדרנו: גלריית תמונות, סרטוני יוטיוב, קישור לאתר חיצוני או כל דבר אחר.

בדומה לאפליקציות סלולריות, אפליקציות לדפי פייסבוק עושות כמעט כל דבר: החל מטפסי צור קשר פשוטים, קישורים לאתרים חיצוניים, הצגת סרטוני יוטיוב וגלריית אינסטגרם וכלה במשחקי פלאש בהזמנה אישית שמטרתם למשוך גולשים. את האפליקציות הללו ניתן לקנות או לקבל בחינם מחברות שמייצרות אותן למטרת פרסום השירותים שלהן.

הוספת טאבי אפליקציות לדף הפייסבוק היא תהליך פשוט הכולל 6 שלבים:

שלב ראשון: בחירת אפליקציה רצויה

כדי למצוא את האפליקציה הרצויה לנו, ישנן מספר דרכים:

· לבצע חיפוש בגוגל או בפייסבוק עצמו באמצעות מילות חיפוש המגדירות את סוג האפליקציה שאנחנו רוצים עבור הטאב החדש, למשל “Youtube Tab” ולבדוק איזו מהתוצאות מתאימה לצרכים שלנו.

· ליצור קשר עם חברה שמייצרת אפליקציות בהזמנה אישית ולהזמין מהם את האפליקציה הרצויה.

· לבחור אפליקציה מתוך דפי אפליקציות קיימים של חברות כגון ProMarketing Wizard או Woobox המציעות מגוון אפליקציות חינמיות ונוחות לשימוש.

שלב שני: יצירת טאב חדש

כאשר רוצים להתקין טאב עם אפליקציה, עוברים לדף בו רוצים להתקין את הטאב, פותחים את תפריט הטאבים באמצעות המשולש מימין, ולוחצים על סימן הפלוס במשבצת ריקה:

TAB0

בתפריט שנפתח בטאב החדש, לחיצה על Find more apps מובילה למרכז האפליקציות בו אפשר לחפש את האפליקציה הרצויה, או לחילופין להכנס לעמוד אפליקציות מועדף ולבחור משם את האפליקציה הרצויה לנו.

שלב שלישי: התקנת האפליקציה

בהנחה ומנהלים יותר מדף אחד, לאחר הבחירה באפליקציה הרצויה, יפתח דף שישאל באיזה עמוד אנו מעוניינים להתקין את האפליקציה שנבחרה:

TAB1

לאחר בחירת העמוד ואישור ההתקנה, הטאב יווצר בעמוד הנבחר.

TAB2

שלב רביעי: הגדרות והוספת תוכן לאפליקציה

כדי להכניס את התוכן הרצוי לאפליקציה, לוחצים על הטאב עצמו ולאחר מכן על כפתור Settings  בראש העמוד שיפתח. חשוב לזכור שמראה דף העריכה משתנה מטאב לטאב. בטאב ה-HTML של WOOBOX, דף העריכה נראה ככה:

TAB3

בראש עמוד העריכה  ניתן לבחור בסרגל Page Source האם לחיצה על הטאב תציג תוכן מתוך אתר רצוי בטאב עצמו (URL), תעביר את הגולש לאתר אחר (Redirect), תציג תמונה בודדת (Image) או תוכן שהוזן לדף העריכה (HTML).

שלב חמישי: שינוי שם ותמונה

כדי לשנות את השם והתמונה של הטאב כפי שהם מוצגים לגולשים, חוזרים לעמוד בו נוצר הטאב, פותחים את תפריט הטאבים באמצעות המשולש מימין, לוחצים על העפרון בצד הימני העליון של תמונת הטאב כדי לפתוח את התפריט שלו ובוחרים Edit settings. בחלון שנפתח ניתן לשנות את שם הטאב ואת התמונה שלו.

TAB4

שלב שישי: שינוי סדר הופעת הטאבים בעמוד

עמוד הפייסבוק מאפשר לבחור 3 טאבים משתנים שיופיעו בראש העמוד לצד טאב “תמונות” שלא ניתן לשנות את מיקומו. על מנת לשנות את הסדר, פותחים את תפריט הטאבים באמצעות המשולש מימין, לוחצים על סימן העפרון בצד הימני העליון של תמונת הטאב כדי לפתוח את התפריט שלו ובוחרים את הטאב שאת מיקומו אנחנו רוצים בשביל הטאב החדש:

TAB6

לסיום, זכרו שהטאבים הם חלק בלתי נפרד מהדף העסקי ועליהם להיות לא רק אסתטיים ומשלימים את עיצוב העמוד, אלא גם להיות שימושיים, מקוריים ונוחים לתפעול.

בהצלחה!

מרחיבים אופקים… לקוחות חדשים ב-3points צחר רותם - Tsahar Rotem

מרחיבים אופקים… לקוחות חדשים ב-3points

שנת 2013 שמתקרבת לקו הסיום הייתה שנה עמוסה ומרתקת, בה סירבנו לנוח אפילו לרגע אחד. אחרי שנרגענו מהמולת הבחירות המקומיות, בשבועות האחרונים הצטרפו אלינו כמה לקוחות חדשים, מתחומים שונים ומגוונים.

חברת גמלא הראל היא מהמובילות בישראל בתחום השלמת הון ליזמי נדל”ן. במסגרת הליווי של החברה היינו שותפים להקמת אתר האינטרנט החדש שלה, לאפיון, לכתיבת התוכן והמאמרים המקצועיים. אנו ממשיכים ללוות את החברה בניהול שוטף של האתר, בהוצאת דיוור אלקטרוני חודשי, בכתיבת מאמרים מקצועיים ובייעוץ כולל בכל הנוגע לשיווק ברשת.

לקוחה חדשה נוספת היא עורכת הדין שירי מלכה. משרדה של שירי מלכה מתמחה בדיני משפחה ובסוגיות הקשורות לניהול העושר המשפחתי, והיא אחת מנשות המקצוע הבולטות בתחומה. במסגרת העבודה איתה ביצענו שדרוג של דף הפייסבוק העסקי של המשרד, ואנו ממשיכים בניהולו השוטף ובמיתוגה המקצועי של שירי ברשת, באמצעות מאמרים מקצועיים, דיוורים אלקטרוניים ועוד.

לאחרונה הצטרפה למצבת הלקוחות גם רשת המתנ”סים של רחובות – רשת חוויות. תהליך העבודה עם הרשת כולל שדרוג והאחדה של תשתית הפייסבוק עבור המתנ”סים השונים, כולל עיצוב מקצועי, דיוור אלקטרוני ועוד.

 רוצים לדעת עוד על לקוחות 3points? בקרו באתר שלנו!

אני טקסט פוליטי… צחר רותם - Tsahar Rotem

אני טקסט פוליטי…

“אפשר להבין בפוליטיקה ואפשר להבין ברשת, אבל כדי להפיק את המרב מהערוץ הווירטואלי חובה לדעת לחבר בין השניים”…

 מערכות הבחירות האחרונות – הארציות והמקומיות, הולידו את פוליטי.קום, האתר של מנכ”ל 3points, צחר רותם, לשיווק פוליטי ברשת. אתר שהוא הכתובת לאנשי ציבור, פוליטיקאים וכל מי שרוצה לעשות את זה נכון.

 רוצים לדעת עוד? מוזמנים לגלוש ולהתרשם! לחצו  על התמונה:

politicom

אדוני ראש העיר, יש לי שאלה 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

אדוני ראש העיר, יש לי שאלה

בתום מערכת בחירות סוערת ומרתקת, שחלק נכבד ממנה התחולל בזירה המקוונת, אספנו את מיטב העצות שיסייעו לכל מועמד פוליטי להפיק את המיטב מדף הפייסבוק שלו ולשמור על קשר עם בוחריו ותומכיו

מערכות הבחירות האחרונות – בישראל ובעולם, הוכיחו ללא עוררין כי פייסבוק הגדירה מחדש את האופן בו מתנהל הקשר בין האזרח למוסדות הממשל ובין הבוחר לאיש הציבור שמייצג אותו. חשיבותו של דף פייסבוק פעיל לפני ובזמן מערכת בחירות היא בהפיכת המועמד לנגיש וזמין עבור הבוחרים שלו. הדף מקל על המועמד לפנות לתושבים ולהציג את עצמו באופן שהוא רואה לנכון.

אך לפני שרצים לפתוח דף פייסבוק פוליטי, חשוב לדעת מהם מרכיביו של קשר מוצלח בין הגולשים בדף ובין האישיות הפוליטית העומדת מאחוריו.

צעד ראשון: בניית דף מקצועי, שימושי ומושך למראה

פייסבוק עשויה להיתפס כאמצעי תקשורת לא-פורמלי, אך בשנים האחרונות מתייצב מעמדה כדרך המועדפת על גולשים רבים לפנות אל גורמים רשמיים כגון חברות מסחריות, אנשי ציבור ומוסדות. הגולשים רואים בדף מוקד פניות לכל דבר ועניין, ומסיבה זו דף הפייסבוק הוא הייצוג העיקרי של החברה ברשת ועליו להראות ולפעול בהתאם:

עיצוב – מראה הדף צריך לשדר מקצועיות, אחידות וידידותיות. מומלץ להקפיד על מיתוג ייחודי באמצעות צבע, שפה ופונטים ולנצל את האופן בו משתלבת תמונת הפרופיל בתוך תמונה הקאבר. הן תמונת הקאבר והן תמונת הפרופיל צריכות להיות ייצוגיות, ברורות ובאיכות גבוהה.

אפליקציות – עבור דפים מסחריים קיימת אפשרות להוסיף אפליקציות כגון: טופס יצירת קשר, ערוץ יוטיוב, דפי HTML, הפנייה לאתרים חיצוניים ועוד. שימוש מושכל באפליקציות האלה מקל על הגולשים ויוצר רושם חיובי של דף מושקע וידידותי.

האפליקציות מופיעות בראש העמוד בשורה אחת עם הקישור לתמונות ומונה הלייקים. ניתן ורצוי לשנות את התמונות המפנות אל האפליקציות (“טאבים”) באופן שישתלב עם העיצוב הכללי של הדף.

MOTI
הנה כמה אפליקציות שמומלץ לשלב בדף פוליטי:

  • תקנון תרבות דיון –  דף התקנון מפרט את כללי ההתנהגות המצופים מגולשים המעוניינים לפרסם הודעות ולקחת חלק בדיונים המתפתחים בדף. כללים לדוגמא: לא להעלות תגובות הכוללות קללות, נאצות או שימוש בשפה גסה, לא להעלות תגובות מפרופילים מזוייפים או בזהות בדויה שמטרתן לפגוע ולקנטר, לא להציף את הדף בתגובות חוזרות על אותו הפוסט וכו’.
  • מטה פעילים – אפליקציה זו מאפשרת לגולשים שרוצים להתנדב למען המועמד במהלך הבחירות, ליצור קשר ישירות עם מטה הפעילים באמצעות טופס אלקטרוני ולהצטרף לפעילותו השוטפת במהירות ובקלות.
  • לוח חוגי בית – לחוגי בית ישנה חשיבות גבוהה משום שהם מאפשרות למועמד להציג את עצמו ואת משנתו בפניי קהל מצומצם ולרדת לעומקם של הדברים, תוך יצירת קשר אישי עם הבוחרים. על מנת להגדיל את כמות האנשים שמגיעים לחוגי הבית, ניתן להנגיש את התאריכים בהם הם מתקיימים באמצעות אפליקציה של לוח שנה המציגה את הכתובת, התאריך והשעה בהם מתקיימים חוגי הבית. 

צעד שני: יצירת תוכן רלוונטי

מטרת דף הפייסבוק היא לאפשר לתושבים להתוודע למועמד, להכיר את פועלו, חזונו ויחסו כלפיי העיר והתושבים. הדף מאפשר למועמד לשתף עם הגולשים תוכן מגוון: אלבומי תמונות מאירועים ציבוריים שהתקיימו בעיר, סטטוסים המעדכנים את התושבים אודות פרוייקטים מתוכננים בתחומי דיור, חינוך או תחבורה, קטעי יוטיוב מתוך תוכניות טלוויזיה בהן התארח ועוד.

חשוב להציג דף פייסבוק פעיל, בו מתפרסם לפחות סטטוס אחד בשבוע ומדבר על נושאים רלוונטים לבוחרים כגון דיור, חינוך, השכלה גבוהה, איכות הסביבה, תעסוקה, בילויים וכו’. יתרה מכך, בכל עיר ישנם מספר “נושאים בוערים” החוזרים על עצמם בתלונות שונות המופנות לראש העיר המכהן. פרסום פוסט הוא דרך מצוינת עבור מועמד לפרוש את משנתו, להציג את עמדתו ואת דרך הטיפול שלו בנושא. בנוסף, המועמד יכול לשמור את הלינק המוביל אל הסטטוס ולצרף אותו לתשובת עתידיות שיעניק באותו נושא.

יתרון נוסף של פרסום סטטוסים בתדירות גבוהה הוא קידום ופרסום של הדף, משום שחבריו של האדם המגיב בדף הפייסבוק של המועמד, רואים את הפעולה שביצע בפידים שלהם ונכנסים לראות במה מדובר. עבור המועמד, כל גולש שהגיב בדף שלו שער לבוחרים פוטנציאלים נוספים שרואים את התקשרות הגלויה ביניהם (זו שאינה מתבצעת בהודעות פרטיות, אלא בפוסטים על גבי הקיר – wall) ומביעים בה עניין.

צעד שלישי: טיפול בפניות התושבים

לרשותם של הגולשים בפייסבוק עומדות 4 דרכים ליצור קשר עם הדף, וחשוב להכיר את כולן כדי לתת מענה לכלל הפניות:

  • פוסט על הקיר (wall)– פוסטים המתפרסמים על הקיר חשופים לצפייה על ידי כל הגולשים בדף. הם יכולים להגיב על הנאמר עם טקסט ו/או ותמונה, לתת לייק על מנת להביע תמיכה והסכמה עם הנאמר ואף לשתף את הפוסט המקורי אצלם בדף האישי. התנהלות בפוסט פומבי צריכה להיות זהירה ושקולה, משום שהדברים הנאמרים נראים על ידי אנשים רבים ולעיתים אף מתועדים בצילומי מסך של הגולשים.את הפרסומים של הגולשים ניתן להציג בצורה בולטת בראש הדף, להצניע כך שניתן יהיה לראות פוסטים של אחרים רק בבחירת מצב  Posts by Others  או לחילופין לבטל לחלוטין את האפשרות לקרוא ולפרסם פוסטים בעמוד. לרוב, חסימת האופציה לפרסם פוסטים מתפרשת על ידי גולשים באופן שלילי ונתפסת כ”סתימת פיות” או חשש מביקורת.
  • הודעה פרטית – השיחה באמצעות הודעות מתקיימת באופן דיסקרטי בין התושב למועמד. כל הדברים הנאמרים במהלכה גלויים רק לצדדים המשתתפים וקל יותר לעקוב אחר השתלשלות האירועים, משום שכל ההודעות משורשרות בצורה כרונולוגית ויש תיעוד של הנאמר. במהלך שיחה בהודעות פרטיות ניתן להוסיף תמונות, קישורים וקבצים.
  • תגובות לפוסטים – כל פוסט המתפרסם מאת המועמד מופיע בראש דף הפייסבוק ופתוח לתגובות, לייקים, ושיתופים. חלק מהגולשים אינם מבדילים בין פוסט על הקיר לתגובה ויכתבו את הפניות שלהם כתגובה לסטטוס. לתגובות כאלו נחשפים כל האנשים שביקשו לקבל עדכונים מהדף וכן גולשים מזדמנים שקוראים את התגובות לסטטוס. הבעיה העיקרית במצב כזה הוא הקושי לעקוב אחרי הפניות הללו, שנבלעות בשטף התגובות שמונה לעיתים עשרות ואף מאות תגובות, וחוסר היכולת לאתר אותן כעבור פרק זמן ארוך.
  • אזכור הדף בסטטוס של הגולש (תיוג) – בפייסבוק, ניתן להזכיר אדם או דף בסטטוס פרטי באמצעות כרוכית (@) ואחריה שם הדף. הפעולה יוצרת קישור המוביל ישירות לדף המדובר וגורמת לסטטוס (אם הוא פומבי) להופיע כפוסט של הגולש בדף, בנוסף לסטטוס רגיל. אזכורים אלו משמשים גולשים להסב את תשומת ליבו של מנהל הדף לסטטוס שהם פירסמו על הקיר הפרטי שלהם. למשל, סטטוס תלונה הכולל את התיוג @תנובה יאפשר לכל הגולשים בדף של תנובה לראות את התלונה, בנוסף לחברים של מפרסם הסטטוס. חשוב לציין שניתן להסיר את התיוגים של הדף מכל סטטוס. 

מתן מענה לפניות של גולשים הוא בעל חשיבות עליונה, משום שהגולשים שכותבים בדף של איש ציבור עושים זאת כאשר הם חשים צורך לתת פידבק שלילי או חיובי או לבקש משהו שהם מאמינים שביכולתו לבצע. מומלץ מאד לתת לפונים לדף את התחושה שמישהו קורא את ההודעות שלהם ונותן עליהן את הדעת.

גם לפעולה פשוטה כמו סימון לייק יש ערך רב עבור הגולש, משום שהיא מיידעת אותו שמנהל הדף קרא את ההודעה שלו והסכים עימה. חשוב לזכור שאם הפנייה כוללת תלונה הדורשת טיפול, התושב מצפה לתגובה אשר תיתן מענה לפנייתו או תיידע אותו בדבר הפעולות שננקטו בעקבות הפנייה שלו.

חשוב לזכור שבפייסבוק לא מספיק רק לענות לתושבים, אלא חשוב לא פחות לעשות זאת ביעילות ובפרק זמן קצר ככל האפשר. מענה ייחשב סביר אם התקבל בטווח של יומיים-שלושה ממועד פרסום ההודעה. במקרים בהם נדרש עירוב של גורמים נוספים, המאריך את פרק הזמן הדרוש למתן מענה, חשוב ליידע את הפונה שפנייתו הועברה לגורמים מקצועיים ולהבהיר שיעודכן בהקדם בנוגע להתפתחויות בנושא.

עבור תושב, ראש העיר הוא הכתובת לכל בעיה בה הוא נתקל, החל מבלטה חסרה במדרכה וכלה ברעש מגן הילדים הסמוך. לקראת בחירות מצפים התושבים להשקעה מיוחדת מצד ראש העיר ש”תצדיק” את הקול שהם נותנים לו. גם כאשר לא ניתן לסייע לתושב ולמלא את בקשתו, חשוב להחזיר לו תשובה המודה לו על שהקדיש מזמנו לפנות לדף.

על מנת לייעל את מנגנון המענה לפניות, חשוב ליידע את הגורמים השונים בעיריה (מחלקות חינוך, תעשיה, תשתיות, כספים, עיצוב פני העיר וכו’) בדבר החשיבות של תשובותיהם כגורמים מקצועיים ולחדד את הצורך ביצירת מסגרת זמנים קבועה במהלכה תינתן עדיפות לפניות של התושבים דרך דף הפייסבוק, על מנת לתת לתושבים תשובות מנומקות ומקצועיות בזמן הקצר ביותר.

צעד רביעי: מניעת משברים 

ניהול דף פייסבוק אינו דבר של מה בכך. בניגוד לעסק הפועל בשעות מוגדרות, דף הפייסבוק פעיל בכל שעות היממה, 7 ימים בשבוע. לכל גולש יש העדפה משלו לשעת שליחת הודעות, אך הציפייה לקבל מענה מהיר נותרת בעינה.

דף פייסבוק הפונה לאוכלוסיה גדולה, כגון תושבי עיר במרכז הארץ, עומד בפניי שטף תמידי של פניות בכל האמצעים: הודעות, פוסטים ותגובות לסטטוסים. מנהל הדף מחוייב לעבור מדי יום ביומו על כל הפניות, להגיב על שאלות ובקשות של תושבים, לסנן הודעות שאינן עומדות בכללי תרבות הדיון, לתת לייקים להודעות תמיכה ולתת תשומת לב מיוחדת להודעות פומביות שמטרתן לאגד תושבים סביב מטרה משותפת והפעלת לחץ על המועמד.

והנה דוגמה מהבחירות המקומיות האחרונות לסטטוס שיכל לגרור אחריו משבר, אך טופל ביעילות ובמהירות: יומיים לפני הבחירות בעיר חולון, בוצע ריקון של מי בריכת הדגים בפארק פרס בעיר, מה שעורר את זעמם של פעילים למען בעלי חיים. הפעילים הציפו את קיר ראש העיר המכהן בתמונות של פעולות החילוץ של הדגים. תגובתו למקרה המצער ניתנה עוד באותו יום וכללה התנצלות על עוגמת הנפש שנגרמה להם. התגובה המיידית והתוכן המפייס הרגיעו את הרוחות והשיבו את הסדר על כנו.

לסיכום, דף הפייסבוק הוא כלי יעיל ונוח ליצירת קשר עם תושבים ואף יכול להיות מהותי לניצחון בבחירות, אך חשוב לזכור שמדובר בהתחייבות לטווח ארוך, שרצוי כי תבוצע באופן הטוב ביותר על ידי מנהלי דפים מקצועיים ומנוסים בתחום.

הבחירות המקומיות של שלוש נקודות צחר רותם - Tsahar Rotem

הבחירות המקומיות של שלוש נקודות

הבחירות לרשויות המקומיות הולכות וקרבות, ובהתאם, גם הזירה הפוליטית של 3points מתחממת. בבחירות הנוכחיות, מועמדים רבים השכילו להבין את חשיבותו של השיח ברשת ובחרו ב-3points לניהול הקמפיין הדיגיטלי שלהם ברשת האינטרנט – החל משלב גיבוש האסטרטגיה, המשך בהקמת הפלטפורמות השונות וכלה בניהול שוטף ועבודה צמודה עם מטה הבחירות.

חולון – מוטי ששון: ניהול הקמפיין הדיגיטלי לבחירתו המחודשת של מוטי ששון, המכהן כראש עיריית חולון משנת 1993. הפרויקט כולל הקמה וניהול של הפלטפורמות השונות ובהן דף פייסבוק, ניטור השיח ברשת ופעילות אסטרטגית (הקמפיין טרם הושק).

זכרון יעקב – אלי אבוטבול: ניהול הקמפיין האינטרנטי של ראש המועצה המכהן אלי אבוטבול לבחירתו מחדש. הקמפיין כולל בין השאר הקמה וניהול של דף פייסבוק ואתר אינטרנט, וכן ייעוץ צמוד בסוגיות אסטרטגיות (בשיתוף ריילי מדיה).

כפר יונה – שושי כחלון-כידור: ניהול הקמפיין של שושי כחלון-כידור, האישה הראשונה בדרגת סגן אלוף בצה”ל, לראשות מועצת כפר יונה. הפרויקט כולל הקמה וניהול של אתר אינטרנט, דף וקבוצות בפייסבוק, דיוור אלקטרוני לפעילים ולמצביעים פוטנציאליים, כתיבת מאמרים, הפקת סרטונים ויראליים ועוד – תוך עבודה צמודה מול מטה הבחירות ומשרד היח”צ.

למידע נוסף על ניהול קמפיינים פוליטיים ברשת של
3points לחצו כאן

 

עשה זאת בעצמך: הלוק החדש של Youtube 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

עשה זאת בעצמך: הלוק החדש של Youtube

בשקט בשקט, נפרד ערוץ יוטיוב משיטת העיצוב של הערוצים באמצעות תבניות HTML. במקומה הגיעה אלטרנטיבה עיצובית מתוחכמת שדוגלת ביחס הוגן לכל הג’אדג’טים שלכם: הסמארטפון, המחשב, הטאבלט והטלוויזיה

בפעם הבאה שתתחברו לערוץ היוטיוב שלכם, תמלא את המסך הודעה חגיגית שתבשר כי הערוץ שלכם שודרג לעיצוב החדש “YouTube One Channel” ותזמין אתכם לסיור שיחשוף בפניכם כלי מערכת נוח ואינפורמטיבי.

1

מינימליסטיות עם נוכחות

המוטיב המרכזי בעיצוב החדש של יוטיוב הוא פשטות. בראש הדף ממוקמת תמונת הקאבר של הערוץ שלכם המשלבת תמונת פרופיל ריבועית, בדומה לעיצוב של פייסבוק. בתחתית תמונת הקאבר מצויים קישורים לרשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד. הודות לרקע הלבן הנייטרלי שמדגיש את תמונת הקאבר ומפנה אליה את מלוא תשומת הלב, צבעוניות שלוחת רסן וריבוי אלמנטים משתלבים בה היטב.

הרעיון מאחורי תמונת הקאבר הפשוטה לכאורה, הוא להתאים את העיצוב של הערוץ לכל הפלטפורמות הפופולאריות באמצעותן נכנסים הגולשים ליוטיוב: הסמארטפון, הטאבלט, המחשב האישי והטלוויזיה האינטרנטית. לא משנה איך תעדיפו לצפות בתכנים של הערוץ, יוטיוב מעוניין שלכולם תהיה חווית שימוש אידיאלית.

מאמצים את הקונספט

לאחר הרצת ניסיון בקרב משתמשים נבחרים, שוחרר העיצוב החדש לשימושם של כל הגולשים בתחילת מרץ 2013. בין היוטיוברים חובבי החידושים שמיהרו לאמץ את העיצוב החדש, ניתן למנות 4 יוטיוברים שהכותבת אוהבת במיוחד:

 Karen Kavett –  מומחית יוטיוב לעיצוב גרפי, טיפוגרפיה ועבודות יד האוחזת ב-38,310 אלף מנויים ופעילה ביוטיוב כבר חמש שנים. Karen אימצה בחום את העיצוב החדש ואף העלתה סרטון הסבר כיצד לעצב אותו. הסרטון זכה נכון לתאריך פרסום המאמר ל-13,299 צפיות.

  PewDiePie – יוטיובר פופולארי משוודיה המחזיק ב-8,163,142 מנויים בזכות עשרות סרטונים המתעדים את התגובות התיאטרליות שלו בזמן שהוא משחקי במשחקי וידאו אקראיים, לרוב משחקי אימה, הרפתקאות וארקייד.

Ray William Johnson – ריי מנחה את תוכנית היוטיוב Equals Three מאז 2007, ואף זכה בעקבותיה בשיא גינס לאור מספר הצפיות הגבוה ביותר בתולדות יוטיוב: 2 מיליארד צפיות (נכון לתאריך הפרסום: 2,309,433,667).

schmoyoho – הרכב משפחתי של 4 אחים: מיכאל, אנדרו, שרה ואיוון, שהופכים קטעי חדשות ללהיטים מוזיקליים באמצעות אפקט אוטו-טיונס והרבה כישרון. האחים גרגורי מחזיקים בחנות מרצ’נדייס מצליחה, 1,800,323 מנויים וסך צפיות של 530,814,112 בסרטונים המוזיקליים שהם מעלים מדי שבוע.

איפה מתחילים?

ראשית, חשוב לדעת שדרישות הרזולוציה של המכשירים השונים גורמות לכך שהעיצוב החדש מבוסס על תמונה אחת, בעלת מידות גדולות במיוחד: גובה של px2560 על רוחב של px1440. מתוך התמונה הגדולה תחתך תמונת הקאבר עבור המכשירים הקטנים כגון הסמארטון, המחשב האישי והטאבלט. לעומתם, בטלוויזיית האינטרנט התמונה השלמה תשמש כרקע לערוץ.

על מנת  ליצור בעצמכם את תמונת הקאבר, העזרו במידות המצוינות על גבי התמונה:

Size

• המלבן האדום שמידותיו px 423 גובה על px 1546 רוחב, תוחם את מרכז תמונת הקאבר ומשמש את הסמארטפון. זהו החלק בו רצוי לשים את כל האלמנטים החשובים של העיצוב.
• המלבן הסגול שמידותיו px 423 גובה על px 1855 רוחב, מגדיר את גבולות תמונת הקאבר עבור הטאבלט.
• המלבן הירוק שמידותיו px 423 גובה על px 2560 רוחב, מגדיר את גבולות תמונת הקאבר עבור המחשב האישי.
• המלבן הצהוב שמידותיו px 1440 גובה על px 2560 רוחב, מגדיר את גבולות תמונת הקאבר עבור הטלוויזיה האינטרנטית שעושה שימוש במלוא גודלה של התמונה.

או לחילופין העזרו בסרטון ההסבר של היוטיובר Technologyguru77.

איך מוסיפים את תמונת הקאבר לערוץ?

לאחר שיצרתם את התמונה הגדולה שכוללת בתוכה את תמונת הקאבר לפי המידות הדרושות, התחברו לערוץ היוטיוב שלכם והקליקו על המודעה בראש העמוד המציעה לכם להחליף לעיצוב החדש, או לחילופין כנסו להגדרות הערוץ ובחרו “עיצוב ערוץ”.

לאחר מכן בצעו את השלבים הבאים:

1. העלו את התמונת הקאבר שיצרתם באמצעות גרירה או לחיצה על כפתור “בחר תמונה מהמחשב”

2. הגדירו את אופן החיתוך של הקאבר מתוך התמונה הגדולה.

3. על המסך תופיע המחשה כיצד יראה הקאבר בכל הפלטפורמות. אם החיתוך תואם לשביעות רצונכם, לחצו “בחר”.

4. מזל טוב! יש לכם תמונת קאבר חדשה.

 BIT

הגדרת תמונת פרופיל ורשתות חברתיות

בתמונת הקאבר אפשר לשלב גם תמונת פרופיל מרובעת שלכם ושורת אייקונים שמקושרים לפרופילים שלכם ברשתות חברתיות (כפי שאפשר לראות בתמונה למעלה). על מנת להגדיר אותן בצעו את הפעולות הבאות:

1. תמונת פרופיל: מעבר עם סמן העכבר על תמונת הפרופיל המרובעת בצד ימין למעלה, תפתח תפריט בו תוכלו לשנות  את תמונת הפרופיל באמצעות העלאה מהמחשב או מתוך סרטונים שהעלתם לערוץ.

2. הגדרת רשתות חברתיות וערוצים אהובים: מעבר עם סמן העכבר על תמונת הקאבר תגרום להופעת אייקון של עפרון מצד שמאל למעלה. לחיצה עליו תפתח תפריט להגדרת הקישורים לרשתות החברתיות שתרצו להציג בתחתית הקאבר וערוצי היוטיוב האהובים עליכם.

LINK

ברכותיי, יש לכם ערוץ יוטיוב מעוצב ומאובזר. עכשיו רק נותר להעלות אליו את הסרטון הויראלי הבא שיסחוף את הרשת.

WhatsApp chat