צחר רותם - Tsahar Rotem

שיווק בעידן הדיגיטל
על סקרים, אלוהים וניהול תוכן 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

על סקרים, אלוהים וניהול תוכן

הגולש הישראלי אוהב סקרים מאותה סיבה שהוא אוהב טוקבקים. אז מה אם לא מדובר בסקר מדעי והמדגם לא ממש מייצג

יש אלוהיםלמבקרים ב-Ynet הערב המתינה כותרת ראשית חגיגית במיוחד לרגל סוכות: 70% מהציבור מאמינים: יש אלוהים. בכותרת המשנה נמסר כי אלה ממצאי סקר שנערך בקרב כ-40 אלף גולשים באתר. בידיעה מובהר כי עשרות אלפי גולשי האתר לא באמת היו שותפים לסקר מדעי, אלא נאותו למלא שאלון בנושאי יהדות. במקביל, ערך “מכון סמית” סקר טלפוני – מדעי – בקרב מדגם מייצג של 500 נשאלים. נתוני הסקר עובדו עם נתוני המשאל וכך יצא שהרוב אכן חושבים שיש אלוהים.

הכמות הגדולה של המשתתפים במשאל של Ynet אינה מפתיעה. מלבד מה שמלמד הדבר על כוחו של פורטל החדשות הזה, אפשר להסיק מהנתונים גם על אהבתם הגדולה של הגולשים הישראלים למשאלים ו”סקרים” באינטרנט. לא בכדי נעשה ב”סקרים” הללו שימוש רב באתרים רבים, על נושאים שונים ומשונים. בוואלה! למשל כמעט בכל דף שני ניתן למצוא “סקר”, עם השתתפות ערה של הגולשים.

המונח סקר בהקשר לשימוש שנעשה בו ברשת האינטרנט מטעה, שכן ברור גם לסוקרים וגם לנסקרים שאין בו דבר מדעי: זהו בסך הכל משאל שאינו כולל מדגם מייצג, אלא רק את אלה שפגשו בו במקרה ורק אלה מקרבם שהחליטו להצביע. ובכל זאת, הסקרים ברשת הם סיפור הצלחה. למה אנחנו, הישראלים, כל כך אוהבים אותם? כנראה מאותה סיבה שאנחנו אוהבים טוקבקים. מעין מנגנון הוצאת קיטור, עם מחשבה קלושה שמשהו מזה משפיע על דעת הקהל או מקבלי ההחלטות.

למנהלי תוכן השימוש בסקרים לכאורה יעיל במיוחד. ראשית, זוהי דרך מצוינת לשוות לאתר מראה דינאמי. שנית, זהו אמצעי ליצירת אינטראקציה עם הגולשים ולעתים גם יכול לשמש להעברת מסרים. שלישית, הגולש הישראלי אוהב סקרים – ועם גולשים לא מתווכחים. 70% מהגולשים חושבים שיש אלוהים? אז כנראה שיש. לפחות בסקרים.

…ושלא יעבדו עלינו 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

…ושלא יעבדו עלינו

מנכ”ל “גוגל” הודיע שתוך כחמש שנים יוכל מנוע החיפוש הבלתי נלאה לבחון אמינות פוליטיקאים. מחשבה אחת משעשעת ומסקנה אחת משמעותיתניהול תוכן - גוגל

ידיעת החדשות שעשתה לי את היום היתה ציטוט של מנכ”ל ויו”ר גוגל, אריק שמידט, לפיו תוך כחמש שנים יוכל מנוע החיפוש הבלתי נלאה לבחון את אמינותם של פוליטיקאים. בראיון עמו מצהיר שמידט כי מנגנון בדיקת האמינות יוכל לדווח לגולש “תוך שניות”, אם פוליטיקאי או כל גורם אחר משקר ביחס לאמירותיו.

אפשר כמובן לדמיין בהנאה את הפולטיקאים הישראלים נעים באי נוחות בכסאותיהם לנוכח המחשבה שאי פעם ניתן יהיה לזהות בקלות רבה כל כך מתי הם דוברים אמת ומתי לא – אבל לא לשם כך התכנסנו הרי. מעבר לפן המשעשע של הידיעה, טמונה בה מגמה שכדאי מאוד להתייחס אליה בכל הקשור לניהול התוכן: החשיבות ההולכת וגוברת של אותנטיות תוכן האתר.

מנגנון לבחינת אמינות הדובר הינו בעצם מנגנון לבדיקת אמינות תוכן ומתיישב היטב עם הרעיון המרכזי של “גוגל”: הניסיון לדמות את העין האנושית ולבחון אתרים על פי קריטריונים של הגולש הממוצע. יכולות כמו בחינת אמינות, הנחשבות לאינטואיטיביות לכאורה, יילכו ויתחזקו בשנים הקרובות. “גוגל” יעשה הכל כדי לדאוג שלא “יעבדו” עליכם – ועליו.

המסקנה? ניהול תוכן ייעודי לקידום אתרים (מצגת) הוא הדרך הנכונה ביותר לקדם את האתר. תוכן אמיתי, איכותי וממוקד במלות ומושגי חיפוש הוא הפתרון הנכון לקידום האתר במנועי החיפוש – עכשיו ולעתיד.

טיפ מספר 1: דחיסת תמונות תוך כמה שניות 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

טיפ מספר 1: דחיסת תמונות תוך כמה שניות

אחת ה”צרות” המעיקות של מנהלי תוכן הינה הצורך להתאים אלמנטים גראפיים למדיה האינטרנטית. כידוע לכל מנהל תוכן מתחיל, תמונות במשקל קל הן כלל יסוד בעריכת תוכן. הבעיה שלא תמיד יש את הזמן או הרצון (או שניהם) להתחיל ולהקטין את התמונות באמצעות עורך גראפי זה או אחר.

טיפ ניהול תוכןהפתרון לכך קל מאין כמוהו והוא מובא כאן בשלבים:

1. קליק ימני על התמונה שברצונכם להקטין

2.  בוחרים “שלח אל” (send to)

3. בוחרים “נמען דואר” (mail recipient)

4. בשלב זה נפתחת תיבת שליחת תמונות באמצעות האי-מיייל, המציעה לכם לשלוח את התמונות בפורמט מוקטן (”הקטן את כל התמונות שלי” = make all my pictures smaller). בוחרים באפשרות זו

5. כעת נפתחת הודעת דואר אלקטרוני ובה התמונות שבחרתם בפורמט מוקטן

6. קליק ימני על התמונה הנבחרת בתוך ההודעה

7. שמירה בשם = save as

8. זהו, סיימתם!

שמונת השלבים הללו אמורים לקחת שניות בודדות וחוסכות זמן רב. כמובן שהן אינן תחליף לטיפול יסודי יותר בתמונות, הכולל חיתוכים, שינויי צבעים ועוד. יכול להתאים מאוד לדעתי לתמונות חדשותיות שאינן בדף הבית וחשיבותן נמוכה יחסית. בהצלחה…

?למה לי בלוג עכשיו 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

?למה לי בלוג עכשיו

להקים בלוג זה החלק הקל של הסיפור. הנה, ממש עכשיו, מתחיל החלק הקשה

מכונת כתיבה“להקים בלוג זה החלק הקל, הסיפור האמיתי זה לנהל אותו”, הזהיר אותי חבר מבין עניין. אחר כך תהינו בינינו לבין עצמנו כיצד חיים כל אותם בלוגרים ללא הפסקה, שמעדכנים את בלוגיהם ללא הרף. מתי הם בדיוק נושמים?

לנהל בלוג זו אכן מחויבות – כלפי הבלוג, או יותר נכון כלפי גולשיו. כללי ניהול התוכן התקין חלים כאן ביתר שאת: בלוג לא מעודכן יהפוך במהירה ללא רלוונטי. כמות הגולשים תלך ותקטן. אלה שכן יגיעו (במקרה כנראה) לא ישובו עוד. עד מהירה ימצא עצמו בעל הבלוג כותב לעצמו בעיקר. זה לא פסול כעיקרון, אבל המגירה במקרים כאלה היא פתרון נוח הרבה יותר.

אז למה לי בלוג עכשיו? כי נראה לי שהגיע העת לייצר מרכז אינטרנטי מקצועי למנהלי התוכן בישראל. כמי שעוסק בתחום לא מעט שנים חיפשתי לא אחת מקור מהימן ומקצועי לתחום המתפתח של ניהול תוכן – אך מעולם לא נתקלתי בכזה. ברשת אפשר אמנם למצוא לא מעט מאמרים ואתרים הכוללים בתוכם חלק זה או אחר העוסק בניהול תוכן – אך לא אתר שלם שכל כולו מיוחד לתחום רחב-היריעה הזה.

הבלוג שלפניכם מיועד בעיקרו למתעניינים בפן התוכני ופחות בפן הטכני של הקמת אתרים וניהולם. תחומי העיסוק של הבלוג יכללו עריכת תוכן, ניהול תוכן ייעודי לקידום אתרים, כתיבה שיווקית ועוד – כל אלה יהיו במרכזו של הבלוג שיילך ויתעבה, בעזרתכם אני מקווה. בסרגל העליון תוכלו למצוא חדשות ניהול תוכן, מאמרים בתחום ניהול תוכן ואפשרות הרשמה לקורס ניהול תוכן מקצועי.

חבר מבין עניין אמר לי שלהקים בלוג זה החלק הקל. הבעיה היא שאחר כך צריך לנהל אותו. אז הנה, ממש עכשיו, מתחיל החלק הקשה מבחינתי. בהצלחה…

WhatsApp chat