מנכ"ל "גוגל" הודיע שתוך כחמש שנים יוכל מנוע החיפוש הבלתי נלאה לבחון אמינות פוליטיקאים. מחשבה אחת משעשעת ומסקנה אחת משמעותית
ידיעת החדשות שעשתה לי את היום היתה ציטוט של מנכ"ל ויו"ר גוגל, אריק שמידט, לפיו תוך כחמש שנים יוכל מנוע החיפוש הבלתי נלאה לבחון את אמינותם של פוליטיקאים. בראיון עמו מצהיר שמידט כי מנגנון בדיקת האמינות יוכל לדווח לגולש "תוך שניות", אם פוליטיקאי או כל גורם אחר משקר ביחס לאמירותיו.
אפשר כמובן לדמיין בהנאה את הפולטיקאים הישראלים נעים באי נוחות בכסאותיהם לנוכח המחשבה שאי פעם ניתן יהיה לזהות בקלות רבה כל כך מתי הם דוברים אמת ומתי לא – אבל לא לשם כך התכנסנו הרי. מעבר לפן המשעשע של הידיעה, טמונה בה מגמה שכדאי מאוד להתייחס אליה בכל הקשור לניהול התוכן: החשיבות ההולכת וגוברת של אותנטיות תוכן האתר.
מנגנון לבחינת אמינות הדובר הינו בעצם מנגנון לבדיקת אמינות תוכן ומתיישב היטב עם הרעיון המרכזי של "גוגל": הניסיון לדמות את העין האנושית ולבחון אתרים על פי קריטריונים של הגולש הממוצע. יכולות כמו בחינת אמינות, הנחשבות לאינטואיטיביות לכאורה, יילכו ויתחזקו בשנים הקרובות. "גוגל" יעשה הכל כדי לדאוג שלא "יעבדו" עליכם – ועליו.
המסקנה? ניהול תוכן ייעודי לקידום אתרים (מצגת) הוא הדרך הנכונה ביותר לקדם את האתר. תוכן אמיתי, איכותי וממוקד במלות ומושגי חיפוש הוא הפתרון הנכון לקידום האתר במנועי החיפוש – עכשיו ולעתיד.
Leave a Reply