• 12 באוקטובר 2006

סרטון בחסות הקוסקוס

סרטון בחסות הקוסקוס

סרטון בחסות הקוסקוס 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

למרות העלות הגבוהה, לא כדאי להתעלם מתחום תוכן הווידאו השיווקי הולך וצובר תאוצה באחרונה. תשאלו אל המיליארדרים הצעירים של You Tube

תוכן שיווקי - וידאובאנר די בולט בעמוד הראשי של וואלה! מזמין כעת את הגולשים להיכנס ולצפות בסרטוני וידאו תיירותיים. לאלה שמשתכנעים בקלות (כמוני), ממתינים בעמוד הפנימי, תחת הכותרת מלונות ישרוטל, 12 סרטוני תדמית כשכל אחד מהם מוקדש למלון אחר של הרשת.  אלה שמתייאשים מהר (כמוני) מוזמנים לשוב לדף הבית של וואלה!. במקרה זה, יש סיכוי טוב שאת הבאנר הבולט הקודם יחליף אחד חדש תחת השם מתכוני וידאו לחגים בוואלה. בפנים, ניחשתם נכון, ימתינו לכם שוב סרטונים-מטעם (לגבי הטעם – לא יודע, לא בדקתי) והפעם של חברה העונה לשם קוסקוס מזון

אלה כמובן רק דוגמאות לתחום תוכן הווידאו השיווקי, ההולך וצובר תאוצה באחרונה. מדובר בתכני וידאו מצולמים המיועדים למטרות שיווק “נטו”, אולם היותם כאלה אינה באה לידי ביטוי באופן הצגתם. כך, לדוגמה, כאשר מזמינים אותי לצפות במתכונים לחגים לא מובהר לי מראש כי אלה מתכונים של חברה מסוימת, הממליצה בחום להשתמש בקוסקוס שלה לצורך הכנסתם. כאשר מזמינים אותי לצפות בסרטוני וידאו תיירותיים, הבאנר אינו מבהיר כי כל הסרטונים הם של אותה רשת – ומטעמה.

לתוכן וידאו שיווקי יש מחיר והוא לרוב גבוה. אתרים כמו וואלה! גובים אלפי דולרים עבור כל סרטון והצגתו לאחר מכן באתר. יחד עם זאת, לא רצוי להתעלם מהחשיבות ההולכת וגוברת של סרטוני הווידאו למיניהם בקרב הגולשים. לא מכבר יצא לי להאזין להרצאה של פיני גורן, סמנכ”ל המכירות של וואלה!, בכנס בנושא שיווק באינטרנט. אלה היו ימי המלחמה בלבנון ואחד הנתונים המדהימים שהביא גורן בהרצאה היו אודות שיעורי הצפייה בערוץ 10 דרך האתר ביום השני למלחמה: מתברר כי באותו יום בשעות הבוקר שיעור הצפייה בערוץ דרך האתר עלה על שיעור הצפייה דרך הטלוויזיה.

סרטוני וידאו הנם ויהיו עוד יותר בעתיד אלמנט מרכזי בתכניו של כל אתר. תשאלו את המיליארדרים הצעירים של You Tube שממש בימים אלה נרכשו על ידי גוגל.

Leave a Reply

WhatsApp chat