• 18 באוקטובר 2006

ווב 2.0: "לשחות" בים הקהילות

ווב 2.0: "לשחות" בים הקהילות

ווב 2.0: "לשחות" בים הקהילות 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

מנהל התוכן ימשיך להיות גורם מרכזי גם בעידן הקהילות, אך מהות תפקידו תשתנה כנראה. כך זה יעבוד ווב 2.0

כולם מדברים על ווב 2.0 (Web 2.0). הרשת רוויה באינספור מאמרים, הסברים ותחזיות אודות הפלטפורמה החדשה ליצירת קהילות שיתופיות. כולם מדברים על השינוי הדרמטי שמביא עמו הווב 2.0: לא עוד אתרים המתהדרים בתכנים ייחודיים להם, אלא ההיפך הגמור. מה שיותר שיתופי, יותר טוב.

ואם אכן בעתיד הקהילות יהיו יצרניות התכנים העיקריות, האם תחום ניהול התוכן יהפוך למיותר? התשובה היא כמובן שלילית. פלפטורמת ווב 2.0 לא תבטל את הצורך של גופים עסקיים ומוסדות רציניים בשירותי עריכת תוכן, קידום אתרים, שיווק באינטרנט ואלמנטים נוספים בתחום: מנהל התוכן ימשיך להיות אלמנט מרכזי  גם בעידן החדש. מהותו תפקידו, לעומת זאת, תשתנה כנראה.

מנהל תוכן באתרי קהילות יצטרך "לחיות" אותן ולהכיר היטב את חברי הקהילות הללו על מנת להפוך את האתר פונקציונאלי וידידותי לקהילות הללו – ממש כמו באתרים מהסוג ה"ישן". בבלוג שלו באתר Ynet מסביר ד"ר אשר עידן בפירוט רב כיצד יתנהל השיווק באינטרנט בעידן הווב 2.0. המאמר אכן מצביע על מהפך של ממש בתחום, אך יחד עם זאת עולה ממנו בבירור הצורך באנשי תוכן מקצועיים שיידעו "לשחות" בים הקהילות המתרחב.

אנשי התוכן הללו לא רק ינהלו אתרים. בחלק מן המקרים הם יועסקו בשכר על ידי גופים עסקיים גדולים ככותבים עבור הקהילות. כבר עתה ישנם בלוגרים מקצועיים המועסקים על ידי גופים עסקיים. בעתיד, מותר להניח, יהיה תפקידם של אלה ואחרים להפיץ ברחבי הרשת מסר שיווקי שייקבע על ידי מעסיקיהם.

ולסיום, בלי פאניקה בבקשה: לאמצעי התקשורת נטייה מובנית להעצים תהליכים הרבה מעבר להתרחשויות במציאות. המהפיכה כבר כאן, אבל רחוקה מלהיות בשיאה. האתר ה"ישן" עוד כאן ומקומו מובטח לעוד שנים רבות. ובינתיים, כדי להיות ערוכים, כדאי ללמוד את הווב 2.0 דרך המקלדת: להצטרף לאתרי קהילות, להיות פעיל בהן, לקרוא מאמרים וחידושים – ובעיקר, להיות בעניינים.

5 comments

Leave a Reply

WhatsApp chat