• 21 באוקטובר 2006

הזמנות מהסוג השלילי

הזמנות מהסוג השלילי

הזמנות מהסוג השלילי 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

ניהול תוכן אינו רק עריכה מקצועית של הטקסטים, אלא גם עיצוב נכון המותאם למדיה האינטרנטית. הנה טעות שכיחה דווקא באתר המתיימר להיות מוביל בתחומועכבר העיר - מודעה

הנה טעות שכיחה למדי של ניהול תוכן לא מקצועי: למבקרים באתר החדש של עכבר העיר בסוף השבוע המתינה בצד ימין באופן בולט המודעה הבאה המזמינה אותם לסוף שבוע "סגול עמוק" בחוף דור. מזמינה? לא בהכרח.

מקורה של הטעות הינה בקושי של רבים ממנהלי התוכן ועורכי התוכן של אתרים הקשורים לעיתונים מודפסים להבין את השוני המהותי בין המדיה המודפסת למדיה האינטרנטית. במקרים אחרים, מדובר פשוט בניסיון לחסוך עלויות.

איך זה עובד? אחת משתי אפשרויות: הראשונה (לא בדקתי) היא שמדובר במודעה ממהדורת הדפוס שפשוט נלקחה כמו שהיא והועלתה למהדורת האינטרנט. האפשרות השנייה והסבירה יותר היא שאת המודעה הזו עיצבו מעצב/ת שאולי מצטיינים בגרפיקה עבור המהדורה המודפסת, אך היכרותם עם המדיה האינטרנטית, איך לומר בעדינות, לא מרשימה.

התוצאה, בכל מקרה, זהה: מודעה שנראית דהויה ולא מקצועית; הפונטים מרוטשים, לא ברורים ואינם קשורים לפונטים הרגילים של האתר; החיתוכים לא חדים. התמונה אמנם אטרקטיבית, אך הביצוע מתאים יותר לאתר בית הספר – ולא לאתר המתיימר להיות מוביל בתחומו.

ניהול תוכן אינו רק עריכה מקצועית של הטקסטים ובחירה נכונה של מלים בהתאמה למדיה. ניהול תוכן הוא גם הקפדה על עיצוב נכון ומותאם מדיה של האתר – ובעיקר דף הבית. במקרים מהסוג הזה היתה עדיפה תמונה עם כיתוב טקסטואלי "חי" רגיל על פני מודעה עם טקסט המוצג כתמונה ונראה כפי שנראה. 3 ימי מדיטציה על החוף הם דווקא רעיון לא רע. צריך רק לדעת "למכור" אותו גם באינטרנט.

Leave a Reply

WhatsApp chat