אתר תוכן הווידאו השיתופי של "קשת" שהוקם באחרונה לא מביא עמו שום חידוש או ריגוש, אלא אם כן ג'קו אייזנברג עושה לכם את זה
מי שזקוק עדיין להוכחות כי האינטרנט הולך ומתקדם לקראת הפיכתו לאמצעי התקשורת המוביל גם בישראל לא צופה כנראה בטלוויזיה. מי שכן צופה בוודאי שלא התקשה לזהות כי כי חברת קשת מטילה באחרונה את מיטב משאביה – ומשאבים לא חסרים לה – לטובת מיצובה כגורם מרכזי במדיה האינטרנטית.
אתר קשת ברשת כבר אינו עוד אתר אינפורמיבי אודות שידורי הזכיינית במסגרת הערוץ השני, אלא עולם וירטואלי המתנהל בפני עצמו: האתר כולל עדכוני חדשות, קטעי וידאו מאחורי הקלעים, מכירות פומביות אחרי תוכניות, הצבעות ועוד. ממש באחרונה, במסגרת אופנת הווב 2.0 המשתלטת על הרשת הישראלית, הקימה גם קשת אתר קהילות משלה המבוסס על קטעי וידאו ועונה לשם האבמטיה.
אז מה יש באמבטיה של קשת? בינתיים, בעיקר מים ממוחזרים של תוכן וידאו שיתופי. שום חידוש ושום ריגוש מבחינת הקונספט של האתר ביחס לאתרים ישראליים שהוקמו עוד קודם, דוגמת היפ של סלקום או BlogTV של תפוז, ובוודאי שלא ביחס לאבי השיטה שנרכש לא מכבר על ידי גוגל – You Tube. פשוט אפשרות להעלות סרטונים, להציגם בפני כל ולקבל ציון.
כאן חשוב לציין שלא תמיד צריך להמציא את הגלגל, גם ברשת. לעתים שימוש בפלטפורמה מצליחה בליווי תוכן אטרקטיבי מספיקים. אלא שזה ככל הנראה לא המקרה: ראשית משום שמגוף תקשורת מוביל דוגמת קשת מותר בהחלט לצפות לקצת יותר יצירתיות ושנית משום שכלל לא ברור האם בישראל הקטנה יש מקום לכמה אתרים שנראים בדיוק אותו דבר ומציעים לגולש אותם שירותים ממש.
את התשובה לשאלה האחרונה נגלה מן הסתם רק בעוד כמה שנים, אבל יש עניין אחד שברור כבר כעת: בקשת, סלקום והגופים האחרים מבינים את חשיבותה של הרשת ומהפיכת הווב 2.0 כפלטפורמה לשיווק באינטרנט ולכן משקיעים וישקיעו גם בהמשך משאבים רבים בתחום. ברור עוד כי אתרים דוגמת האמבטיה הוקמו עם קריצה ברורה לעבר הדור הצעיר יותר ופחות למבוגרים. אז אם למשל ג'קו אייזנברג עושה לכם את זה ובא לכם לראות אותו בסרטון חובבים מפחיד אפילו יותר מההתבטאות שהרסה לו את הקריירה – סימן שאתם צעירים, לפחות במבחן האמבטיה.
Leave a Reply