• 13 בנובמבר 2006

קידום אתרים בעידן הקהילות – ווב 2.0

קידום אתרים בעידן הקהילות – ווב 2.0

קידום אתרים בעידן הקהילות – ווב 2.0 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

הדרך הנכונה לקידום אתר "רגיל", באמצעות הטמעת מילות חיפוש בתכניו, תהיה בלתי אפשרית כמעט בפלטפורמת ווב 2.0. האלטרנטיבה: קידום באמצעות תגיות ענן תגיות - אלמנט מרכזי באתרי ווב 2.0

כיצד, אם בכלל, ניתן לקדם אתרים בעידן הקהילות, ווב 2.0 (web 2.0), שבו התכנים ברובם אינם נשלטים עוד על ידי מפעילי האתר, אלא על ידי גולשיו. ידוע כי מנועי החיפוש בוחנים אתר האתר בעיקר על פי תכניו. אם כך, הרי שהדרך הנכונה לקידום אתר "רגיל", באמצעות ניהול תוכן, תהיה בלתי אפשרית כמעט בפלטפורמת ווב 2.0.

אחד האלמנטים המרכזיים בעניין זה צפוי להיות התגיות או ענני התגיות בשמן הציורי יותר (בתמונה). מדובר בכלי עבודה מרכזי מבחינת הגולש באתרי ווב 2.0, המאפשר לקטלג את עולמו על פי תיוג אסוציאטיבי. האתר del.icio.us לדוגמה הינו אבי שיטת התגיות. כל גולש מקטלג את האתרים הנבחרים על ידו לתגיות ויוצר לעצמו את הענן שלו. סך הגולשים יוצר את ענן התגיות של האתר.

נחזור לרגע לאופן שבו בוחנים גוגל ושות' אתרים. מטרתם הינה לזהות את המלים והמושגים הרלוונטיים של האתר. הכי רלוונטיות במקרה של אתרי קהילות הן התגיות. לא צריך אפילו אלגוריתם מסובך לזהות אותן. הן פשוט שם, על פי בחירת הגולשים.

המסקנה מתבקשת: קידום אתרים באמצעות תגיות – כלומר, ניהול תוכן מכוון תגיות. מטרת מנהלי תוכן האתר תהיה להופכו רלוונטי ככל האפשר לתגיות שהוגדרו מראש כבעלות חשיבות אסטרטגית במנועי החיפוש השונים. איך ייבחרו תגיות אלה? פשוט מאוד: באמצעות בחינת התגיות המועדפות על ידי גולשים בתחום. אם תגיות מסוימות שכיחות באתר ווב 2.0 הנוגע לתחום, סביר להניח כי הן ישמשו את מרבית הגולשים גם במנועי החיפוש.

כך, למשל, באתר קהילות לחובבי טבע ונוף שיצליח לגבש קהילה רלוונטית לתחום ככל האפשר, סביר להניח שהתגיות "טבע", "נוף" ודומות להן יבלטו ללא צורך בפעולות לקידומן. העניין המרכזי יהיה סביב מקצועיות האתר ביחס לתחום שבו הוא עוסק ובכך מידת היותו אטרקטיבי עבור הגולשים הפוטנציאליים. אלמנטים משלימים יהיו ככל הנראה בלוגרים ומנהלי קהילות מקצועיים שכל מטרתם תהיה לקדם את התגיות הנבחרות על ידי יצירת עניין אצל הגולשים.

חשוב אמנם גם במקרה זה שהטקסטים מטעם מפעילי האתר יכללו את המושגים והמלים הרלוונטיים, הקוד יהיה מותאם למנועי החיפוש וזרימת המידע גם היא תהיה ייעודית לקידום אתרים, אך זה אינו העיקר: תוכן האתר ייבחן על פי הדרך שבו יתייגו אותו הגולשים. במובנים רבים, ממש כמו היום.

3 comments
  • מעוז 5 בדצמבר 2006 at 7:52

    הדוגמה שהבאת שגויה, לדעתי, ומציפה את הבעייתיות בתזה שאתה מציג. בתוך קונטקסט של אתר על טבעאת, אין שום סיבה שאני אשתמש בתגית "טבע", כי היא לא מוסרת שום מידע משמעותי – זה בדיוק כמו להציף את יוטיוב כאתר וידאו ע"י הוספת התגית "וידאו" לכל סרטון שעולה

  • צחר רותם 6 בדצמבר 2006 at 4:10

    יכול להיות שלא הסברתי עצמי נכון: כוונתי היתה לאתר שיש לו נגיעה לטבע ואין מדובר באתר שזהו עיסוקו היחיד. בכל מקרה, התזה תהיה תקיפה גם הגולשים יבחרו תגיות אחרות מעולם הטבע. סביר להניח שבכל מקרה יהיו תגיות שיתבלטו

  • סוכך 3 ביוני 2007 at 9:36

    ברשותך, תודה

Leave a Reply

WhatsApp chat