• 24 בנובמבר 2006

אקסיומה מבהירה: כך זה עובד באמת

אקסיומה מבהירה: כך זה עובד באמת

אקסיומה מבהירה: כך זה עובד באמת 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

אילן ביתן, היזם שמאחורי Axioma Searcher, מסביר כי הידיעה ב-TheMarker הדגישה את המסר הלא נכון: עניין הסרת תוצאות קידום אתרים הינו מינורי; העיקר טמון בשיטת החיפוש

אקסיומה - לוגודווקא כמי שמקורותיו בתחום התקשורת התופעה מוכרת לי היטב: פעמים רבות הקשר בין תוכן ידיעה זו או אחרת בעיתון או אתר לבין המציאות קלוש, או חלקי ביותר. לעתים אחראי לכך משרד הפרסום או יחסי הציבור, לעתים כותב הידיעה ולעתים מדובר סתם בקצר תקשורתי רב-משתתפים. כך או כך, לא אחת הגורם העומד מאחורי הפרסום מופתע לגלות כי המסר אותו ביקש להעביר שובש – והוא בכלל לא ידע שהוא כזה.

אילן ביתן, היזם שמאחורי מנוע החיפוש החדש של אקסיומה, שאליו התייחסתי במאמר הקודם, מספר שזה פחות או יותר מה שקרה לו בעקבות הפרסום אודות הפיתוח שלו ב-TheMarker. המסר המרכזי בפתיח הפרסום באתר האינטרנט הנחשב היה כי אקסיומה השיקה מנוע חיפוש חדש ש"מושך את תוצאות החיפוש מגוגל, יאהו, MSN או כל מנוע חיפוש אחר, ואמור להתעלם מכל תרגילי קידום התכנים ברשת, המקפיצים לקדמת עמודי התוצאות אתרים או דפים שקודמו מלאכותית בידי חברות Seo". זו היתה גם הנחת היסוד בבסיסו של המאמר שלי.

ביתן מסביר כי עניין הסרת תוצאות קידום אתרים הינו מינורי לחלוטין ומהווה תוצר נלווה לאופן פעולתו של Axioma Searcher. הרעיון המרכזי, כפי שעולה גם מההודעה לעיתונות שהפיצה החברה, הינו השקת מנוע חיפוש בשיטת Dynamic Context Search.

מה זה בעצם אומר? שליטה כמעט אבסולוטית של המחפש על מנגנון החיפוש, באופן שיחפוף את תחומי עיסוקיו והתעניינותו. התוצאות נשאבות ממנועי החיפוש המובילים – גוגל, MSN ואחרים – ושם מוצגות על פי הגדרותיו של המחפש והחיתוכים שהגדיר מראש. על פי ביתן, מנוע החיפוש של אקסיומה מתעלם בהצגת התוצאות מנתוני דירוג של מנועי החיפוש השונים. בכך, הוא מאפשר לתוצאות שאינן מקודמות באופן מקצועי להיות מוצגות במנוע החיפוש שלו בראש הרשימה, בשל היותן רלוונטיות להקשר שהגדיר המחפש.

הטכנולוגיה של אקסיומה מתבססת על קונספט שמטרתו להעביר את עולם החיפוש מ-information ל-knowledge ומיועדת בעיקר לחברות וארגונים. בהודעת החברה צוין כי מחקרים הוכיחו שארגונים מפסידים כ-10% משכר עובדיהם בגין חיפוש מידע ומנוע החיפוש החדש אמור להוות פתרון חסכוני. עוד נמסר בהודעה החברה כי מדובר בעידן חדש בתחום החיפוש שנועד להתמודד עם "התסכול הגואה של המשתמשים במנועי חיפוש באינטרנט שגורמים לכך כי המחפש ימצא תוצאות רבות מספור, שאינן רלוונטיות כלל למושא חיפושיו".

היזם אילן ביתן מודה כי קיים חיסרון כלשהו בצורך בהורדת תוכנה על מנת להשתמש במנוע החיפוש החדש. לדבריו, מדובר בעניין שנובע ממגבלות הרשת, אך מצוי בתהליכים מתקדמים לקראת פתרון שימנע את הצורך בתוכנה.

עוד בנושא: ההודעה לעיתונות מטעם אקסיומה

3 comments
  • Ronit 8 בדצמבר 2006 at 12:20

    There are no limitation, just not enough personalle to solve the problem….

  • Adir 21 בדצמבר 2006 at 0:41

    אין פילטור של תוצאות החיפוש מגוגל
    לא פשו קיטלוג של התוצאות לפי קטגוריות שנבחרו ע"י הגולש

    המערכת, באופן חכם, מסדרת את תוצאות החיפוש לפי נושאי עניין

    בפרקטיקה, המערכת פשוט חוסכת לגולש המחפש ביצוע חיפושי משנה מרובי מילות חיפוש אשר יגדירו את הקטגוריות שלו בצורה טובה יותר

    רעיון נחמד

    לדעתי לא יתפוס, בעיקר בגלל הצורך להוריד תוכנה

    מש שצריך זה חיבור בין מנוע חיפוש מתקדם ומערכת תגיות !
    לדוגמא: חיפוש בגוגל, מקוטלג לפי התגיות שלי ב- Del.Icoi.us

    אדיר

  • מעוז 26 בדצמבר 2006 at 6:34

    אולי אני טמבלול, אבל עדיין לא הבנתי מה מיוחד באקסיומה, או מה ההבדל בין מידע לידע בהקשר הזה. במה מתבטאת השליטה של המחפש? אולי תפנק אותנו בדוגמית?

Leave a Reply

WhatsApp chat