אין כמו מראה עיניים ולכן אחד התחומים החשובים בניהול תוכן מקצועי הינו עיצוב הטקסטים. עשה ואל תעשה
השקעה בעריכת טקסטים באינטרנט היא השקעה משתלמת: אין כמו טקסט טוב להשיב גולשים את האתר. אלא שעריכה נכונה של המלים והמשפטים אינה מספקת. אין כמו מראה עיניים ולכן אחד התחומים החשובים ביותר בניהול תוכן מקצועי הינו עיצוב הטקסט.
הכוונה היא לאופן הוויזואלי שבו מוגש הטקסט לגולש. שבירת הפסקאות, רווחים בין השורות וכן, גם הרווח בין הפסיק למילה. לא אחת יוצא לי לפגוש ברשת טקסטים ערוכים היטב, רק שניכר בהם כי העורך לא הקדיש תשומת לב לתחום עיצוב הטקסטים. המראה שנגלה לעינו של הגולש במקרים אלה אינו נעים במיוחד ומורכב לרוב מרווחים לא אחידים, שורות קופצות, פונטים שונים ועוד. כך, למשל, רק לשם המחשה, היתה יכולה להיראות פסקה זו לו התעלמנו מעיצוב הטקסט:
הכוונה היא לאופן הוויזואלי שבו מוגש הטקסט
לגולש. שבירת הפסקאות, רווחים בין השורות וכן , גם הרווח בין הפסיק למילה.
לא אחת יוצא לי לפגוש ברשת טקסטים ערוכים היטב, ר ק שניכר בהם כי העורך לא הקדיש תשומת לב לתחום עיצוב הטקסטים . ה
מראה שנגלה לעינו של הגולש במקרים אלה אינו נעים במיוחד ומורכב לרוב מרווחים לא אחידים, שורות קופצות, פונטים שונים ועוד.
כך, למשל, רק לשם המחשה, היתה יכולה להיראות פסקה זו לו התעלמנו מעיצוב הטקסט
עיצוב הטקסט חייב להיות נדבך מרכזי בעבודתו של כל מנהל תוכן. מלבד הטקסט עצמו המונח מתייחס גם לטיפול הגראפי בתמונות, שהוא נושא בפני עצמו, וכן לאופן הצבתן ביחס לטקסט. ככלל רצוי שהתמונה תשב ב"קו ישר" עם תחילתה של הפסקה הראשונה בטקסט, כפי שמופיעה התמונה בפוסט זה.
הנחת היסוד שלנו הינה תמיד שהגולש הוא חסר סבלנות. כמה שורות קופצות ופסיקים הרחוקים ממילותיהם הם לעתים סיבה מספיק טובה עבורו ועבור עינו לנטוש את זה או אחר מבלי לשוב.
נכנסתי, קראתי, נהנתי מאד. בהיר, קצר, תמציתי, חשוב