• 2 בינואר 2007

גם ביבי מבין: העתיד טמון בבלוגים

גם ביבי מבין: העתיד טמון בבלוגים

גם ביבי מבין: העתיד טמון בבלוגים 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

מותר וצריך לפרגן לנתניהו על הקמת הבלוג ואופן תפעולו השוטף, ולא משנים מניעי הקמתו. בבחירות הבאות משקלה של הרשת יהיה גבוה מאי פעם

נתניהו. גם לו יש בלוגאם למישהו יש עדיין ספק באשר לכוחו של הבלוג כאמצעי שיווק פוטניצאלי אפקטיבי במיוחד, הוא מוזמן לבקר בימים אלה ממש בבלוג המפורסם של בנימין נתניהו. לא במקרה השכיל נתניהו להקים לעצמו באחרונה בלוג וליהנות בתוך כך מחשיפה נאה במאצעי התקשורת השונים: ביבי, אשף התקשורת, מבין היטב כי העתיד טמון ברשת ובבחירות הבאות כוחה יהיה כנראה רב מאי פעם.

מותר וצריך לפרגן לנתניהו על הקמת הבלוג ואופן תפעולו השוטף, ולא משנים מניעי הקמתו. מדובר בצעד חשוב המלמד על הבנת המציאות מצד מי שמתיימר לשוב ולהנהיג את המדינה (דוגמה הפוכה לכך הינה התבטאות של שרת החינוך שלנו, יולי תמיר, שלא מכבר כינתה את מנוע החיפוש הגדול בעולם 'גוגול', ממש כך, מבלי שהבינה כי טעתה בהגיית השם). צריך לפרגן לביבי לא רק משום הצעד עצמו, אלא גם משום ההשקעה הנדרשת ממנו כמי שמנהל בלוג באופן רציף – גם אם במקרה הזה סביר להניח שיש לו קצת עזרה מיועצים.

נשאלתי לא מכבר האם אין חשש שנתניהו פשוט "מעלים" תגובות שאינן לרוחו בבלוג. השבתי כי ביום שבו יחל לסנן תגובות מהבלוג  הרי שהבלוג יחדל להיות בלוג במובן המלא של המילה ואט-אט יאבד מערכו. את זה מבין גם ביבי: בראיון ליאיר לפיד הסביר שתגובות יורדות מן הבלוג רק כשמדובר בהסתה או בלשון שאינה ראויה.

ביבי, כמו ביבי, מיטיב לנצל את הבלוג כערוץ תקשורת בלתי אמצעית עם הגולשים, ולא רק באמצעות טקסטים. הנה, למשל, ב-28.12.06 עלה לראש הבלוג סרטון מתוך You Tube שבו הוא משיב לטענות נגדו בתחום הכלכלי ומסביר מהו צדק חברתי לטעמו. נכון לרגעים אלה נמנו 181 תגובות לסרטון, מה שאומר רבים מאוד גם צפו בו.

כבר נכתב כאן לא אחת על חשיבותו של הבלוג ברשת הווב 2.0 ועל הפיכתו לאלמנט מרכזי כאמצעי שיווק באינטרנט בשנים הבאות. את זה כאמור מבין גם ביבי וחשוב שיבין גם מי כל מי שעיסוקו בתחום התוכן על רבדיו השונים.

שנה טובה – לרשת וגם לנו אם אפשר…

1 comment

Leave a Reply

WhatsApp chat