• 31 בינואר 2007

כולם מחפשים את א': ניסוי בקידום אתרים

כולם מחפשים את א': ניסוי בקידום אתרים

כולם מחפשים את א': ניסוי בקידום אתרים 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem
ככל שענייני קצב והמתלוננת עלו לכותרות – כך גברה תנועת הגולשים לבלוג שלי. השיא נרשם עם הגשת כתב האישום והנאום הדרמטי. איך זה קרה?

תמונתה של אכתב האישום נגד נשיא המדינה, משה קצב, בשילוב נאומו הדרמטי, הפכו כנראה את תמונתה של המתלוננת א' המפורסמת למצרך מבוקש מאוד ברשת. איך אני יודע? הסטטיסטיקה הפרטית שלי מלמדת זאת.

 ב-8 בנובמבר פירסמתי כאן מאמר תחת הכותרת ווב 2.0 – מחיר השיתופיות. המאמר עסק בפירצות המאפשרות ניצול לרעה של השיתופיות. אחת הדוגמאות שהבאתי לכך היתה תמונתה גראף הסטטיסטיקה של הבלוגשל א', שכבר אז נפוצה ברשת.

במסגרת המאמר הנ"ל, החלטתי לבצע גם ניסוי קטן בקידום אתרים: בחרתי להשתמש בתוך הטקסט במאמר במלים תמונתה של המתלוננת א'. מערכת הסטטיסטיקות של הבלוג מאפשרת זיהוי כניסות של גולשים ממנועי חיפוש על פי מלות החיפוש שהקלידו ובכך מתאפשר לי לעקוב אחר מלות חיפוש פופולאריות בקרב הגולשים. הנחתי כי מי שיחפש את תמונתה של א' יבחר גם הוא במלים תמונה+המתלוננת א' ובכך יגיע דרך מנועי החיפוש אל הבלוג.

זה אכן קרה ובהתאמה מלאה לאירועים: ככל שענייני קצב והמתלוננת עלו לכותרות – כך גברה תנועת הגולשים לבלוג דרך מלות החיפוש הללו או וריאציות דומות. "גוגל" זיהה את תנועת הגולשים אל הבלוג דרך מלות החיפוש הללו ודירג את המאמר המדובר בעשיריה הראשונה, כאשר מחפשים את צירוף המלים תמונה+המתלוננת א'.

שיא הביקוש לתמונתה של א' נרשם, כפי שניתן לראות בגראף משמאל, בין ה-26 ל-27 בינואר, כתוצאה מכתב האישום נגד קצב ונאומו הסוער. בשיא הימים הללו נרשמה תנועת גולשים אל הבלוג הגדולה ביותר מפי 4 ביחס לימים "רגילים", כאשר מקור הכניסות היה ברובו של מחפשי תמונתה של המתלוננת א'.

2 מסקנות מרכזיות עלו מהניסוי הקטן: הראשונה מלמדת על היותה של א' הדמות האנונימית המפורסמת ביותר במדינה כיום. המסקנה השנייה הינה שקידום אתרים דרך התוכן פשוט עובד, בעיקר אם בוחרים במלים הנכונות.

אגב, גם המאמר הזה "ימשוך" אליו כנראה לא מעט גולשים דרך מנועי החיפוש שיתאכזבו לגלות כי גם הפעם פניה של א' מרוטשות.

5 comments
  • Sarit 31 בינואר 2007 at 23:55

    גם אצלי היה השבוע פרץ של מחפשים אחר א' בגלל שכתבתי פוסט על תמונות והזכרת בו את משה קצב.

    יצר המציצנות אינו יודע גבול.

  • benziv 3 בפברואר 2007 at 6:08

    כן, מחפשים את מה שמוסתר

  • צחר רותם 3 בפברואר 2007 at 7:20

    ובאינטרנט גם מוצאים…

  • Adam 29 במרץ 2007 at 11:25

    הכל טוב ויפה, אבל איפה התמונה 🙁

  • סקיילייט 27 במאי 2007 at 6:41

    האם יש לך דרך להמשיך את תנועת הגולשים הגבוהה?
    הרי צריך למצוא גם נושא מבוקש וגם נושא שאין עליו הרבה כתבות, כי אחרת הדף שלך ידחק למקום לא ריאלי.
    האם הצרוף תמונה והנושא האקטואלי יביא לדעתך לביצועים הנדרשים?

Leave a Reply

WhatsApp chat