• 13 באפריל 2007

סליחה, טעות: ביבי לא מבין

סליחה, טעות: ביבי לא מבין

סליחה, טעות: ביבי לא מבין 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

 ב-2 בינואר החמאתי כאן לנתניהו על היוזמה להקמת בלוג משלו. עכשיו מאשר דוברו כי הטוקבקים עוברים צנזורה. כך הורסים רעיון טוב

בנימין נתניהו - בלוגכתבה ב-Ynet דיווחה לא מכבר בכותרתה כי הנה סוף סוף גילו הפוליטיקאים הישראלים את יתרונות ה-וו 2.0. באופן לא מפתיע, מעיון בכתבה עצמה עולה כי הפוליטיקאים הישראלים לא ממש גילו את הרשת, אלא מדובר בסך הכל בנאום של עמי איילון שהופץ ב-YouTube, אבל למה לבלבל את העורכים של Ynet עם עובדות כשיש כותרת טובה.

עובדה אחת שצוינה בכתבה רלוונטית למאמר שפירסמתי כאן ב-2 בינואר השנה תחת הכותרת גם ביבי מבין: העתיד טמון בבלוגים ובו החמאתי לנתניהו על היוזמה והתפישה החדשנית. ובכן, מתברר שביבי לא מבין – לפחות לא את המדיה הקהילתית. בכתבה מאשר דוברו כי התגובות בבלוג מצונזרות לעתים. ובמלים אחרות, פחות מעודנות מאלה של הדובר: מי שמגזים בביקורת פשוט נשאר בחוץ. מי שמחמיא או מבקר בעדינות יישאר. בקיצור, הטוקבקים של ביבי עוברים סלקציה.

הנה, בדיוק כך, לוקחים פלטפורמה קהילתית מצוינת עבור פוליטיקאים ואישי ציבור ומוציאים ממנה את הטעם הטוב. לגיטימי בהחלט שהבלוג ישמש את ביבי או כל פוליטיקאי אחר להעברת מסריו. לגיטימי גם למנוע פרסום תגובות נאצה. ואולם, ברגע שהקהילה מצונזרת או עוברת סלקציה אידיאולוגית הרי שקהל המבקרים את דעותיו של הפוליטיקאי מורחק מהבלוג. לפוליטיקאי עצמו אין אפשרות להתווכח באמת, גם עם יריביו הקשים, וחמור יותר – אין לו יכולת אמיתית לשנות את דעותיהם של מתנגדיו.

סליחה על הקלישאה, אבל אני חייב: ככה לא בונים בלוג.

3 comments
  • Lior 13 באפריל 2007 at 9:09

    אני חושב שלהמון פולטיקאים קשה לוותר על הכוח שבתפקיד שלהם. קשה להם להבין שבאינטרנט הם לא יכולים רק לדבר ולדבר, אלא באינטרנט חייבים לעשות וליצור ערך אחרת הם לא שווים כלום.

  • צחר רותם 13 באפריל 2007 at 9:51

    טוב, נסביר להם… 🙂

  • אראלי 13 באפריל 2007 at 15:33

    אולי הם מצנזרים רק טרולים?

Leave a Reply

WhatsApp chat