יותר ויותר בכירים בעולם הארגוני-עסקי מבינים כי התוכן הוא המפתח. ההסברים של פעם מיותרים ברוב המקרים
משהו טוב קורה בעולם התוכן באינטרנט. הוא לאו דווקא קשור לאלה שמייצרים אותו, אלא דווקא לאלה שצורכים אותו. הדבר הטוב הוא ההבנה שאני מגלה בזמן האחרון אצל יותר ויותר בקרב מנכ"לים ובכירים אחרים בעולם הארגוני-עסקי כי המפתח להצלחה ברשת טמון בתוכן.
התובנה הזו נגזרת כמובן מהפעילות האינטרנסיבית שאני מנהל באחרונה במסגרת הקמת 3points, שכרוכה במפגשים מרובים עם לקוחות פוטנציאליים. ההבדל טמון בגישת הלקוחות הללו: אם בעבר השלב הראשון במפגש עמם היה הסבר מעמיק על חשיבות התוכן כמקדם ברשת, הרי שכיום במקרים רבים זה מיותר.
הלקוחות הללו מודעים לכך היטב. ולא מדובר רק בכאלה שהרשת מוכרת להם היטב. לא מכבר נפגשתי עם נציג של מרכז רפואי באזור השרון, המתעניין בהקמת אתר חדש. ניכר היה כי אין מדובר ב"חיית רשת", אלא בגולש מן השורה שלא בקי במגמות האחרונות בתחום. ובכל זאת, ההסברים היו מיותרים: הוא שב והסביר כי המערכת הטכנולוגית להקמת האתר הינה מינורית מבחינתו. התוכן הוא המהות מבחינתו, המנוף לקידום גם מחוץ לרשת.
זה לא היה כך בעבר ומדובר בבשורה משמחת מאוד לכל מי שעוסק בתחום. מקצועות התוכן הם כבר לא הדבר הבא. הם כאן – ועכשיו.
מענין, ומביא אותי להוסיף את ההערה הבאה
לטעמי, המנוף הינו ביצירת ע-ר-ך, כאשר ה-ת-ו-כ-ן הוא האמצעי
מזה מספר שנים שמתנהל מירוץ צמוד
בין ה-ט-כ-נ-ו-ל-ו-ג-י-ה לבין ה-ע-ר-ך
כשהסצנאריו חוזר על עצמו שו ושוב –
בתחילה טכנולוגיה חדשה יוצרת ענין בפני עצמה
.אך מהר מאד הצרכן ממצה את "טכנולוגיה" ומחפש ע-ר-ך אמיתי
דוגמה עכשווית לסצנאריו זה- הדור השלישי בסלולאר
אחרי שהתלהבנו מיכולות הוידאו בסלולאר, אנו מחפשים ת-כ-נ-י-ם
אשר יעניקו לנו, כצרכנים, ע-ר-ך גבוה יותר
ומאחר וברמה הטכנולוגית אין בידול מהותי בין האתרים השונים
חוזר כאמור ה-ת-ו-כ-ן להיות המנוע המרכזי ליצירת ע-ר-ך ללקוח
בהצלחה!