• 2 באוקטובר 2007

כך תפיקו ניוזלטר מקצועי

כך תפיקו ניוזלטר מקצועי

כך תפיקו ניוזלטר מקצועי 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

"תוכן העניינים" גאה לצרף לכותבי הבלוג את אביתר קורלנסקי, מנהל הלקוחות של 3points ומומחה לתוכן שיווקי. ולרגל הפתיחה: 5 הטיפים של אביתר, שיהפכו את הדיוור האלקטרוני שלכם לאפקטיבי ו"מוכר" – ויגביר משמעותית את הכניסות לאתר שלכם

לניוזלטר של העסק, החברה או הארגון שלכם יש חשיבות עצומה.

מלבד לאפשרות הפרסום הממוקד לקהל יעד מדויק, יכול הניוזלטר לעזור גם לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש (SEO) ולשיווק באינטרנט וכמובן – להגדיל משמעותית את מספר הכניסות לאתר.

כאשר שולחים מכתב עם בול בדואר, או משאירים פליירים פרסומיים בתיבות דואר בבנייני מגורים, אין לנו שום יכולת בקרה ובדיקה להשפעת התכנים שלנו על הנמענים.

לא כך הוא הדבר בניוזלטר שאנו מפרסמים. כאן, באפשרותנו לדעת ולראות מהי מידת ההשפעה שלו – מה מעניין, מה לא, מה עובד ובעיקר – מה "מוכר". 

חשוב להבין שהניוזלטר הוא "תחנת מעבר" ולא נקודת יעד. מטרתנו היא להוביל את הנמענים ללחוץ על קישור ולהגיע למקומות אחרים, באתר שלנו או ברשת. מתוך תפיסה זו נובעים כמה כללים שכדאי לשמור אם ברצונכם ליצור ניוזלטר מוצלח ומקצועי שעובד.

1. תבנית הניוזלטר: 5-6 אייטמים המורכבים מ: כותרת + תקציר (2-3 שורות טקסט גג) + קישור. תמונה איכותית גם במקרה הזה שווה לא פחות ממלים.

2. הימנעו מטקסטים ארוכים ומכבידים. לא להעמיס. נכון שלא בכל יום אתם מצליחים לחדור למחשב האישי של כל כך הרבה גולשים, אבל אם ברצונכם שזאת לא תהיה הפעם האחרונה, תשתדלו לא לשעמם, לא להטריד ולספק מידע אמין המתאים לנמענים שברשימת התפוצה שלכם.

3. עיצוב מקצועי. היעזרו במעצב גרפי מקצועי לשם יצירת הטמפלט (תבנית) של הניוזלטר. התבנית אמנם פשוטה – 5-6 אייטמים קצרים, קישור בסוף כל אייטם ותמונות, אך עיצוב נקי ומקצועי יעשה את ההבדל. רצוי שבמסגרת התבנית יהיה קישור קבוע לאתר שלכם וכפתור למשתמשים שברצונם להסיר עצמם מרשימת התפוצה.

4. כותרות: הקפידו להקדיש תשומת לב ומחשבה ליצירת כותרות מזמינות, טקסטים מוקפדים ללא שגיאות כתיב ובחירת תמונות מזמינות.

5. זהירות מקישורים שבורים. לפני שליחת הניוזלטר אל הנמענים חשוב מאוד מאוד לבדוק את כל הקישורים. לא להתעצל! לחצו על כל אחד מהקישורים והיווכחו שהוא אכן מוביל לנקודת היעד באתר שלכם.

3 comments
  • גדי שמשוון 2 באוקטובר 2007 at 14:17

    וכמובן – שיהיה מעניין. לא סתם לא משעמם.

  • mymodemsux2 9 באוקטובר 2007 at 12:36

    מנסה להימנע מניוזלטרים. אם הניוזלטר מגיע אליי אני דואג שהאנטי ספאם יסנן אותו לפעם הבאה.
    המוטו שלי: אם אני אצטרך, אני אדע לחפש. תודה ולא תודה.

  • רונית 20 בדצמבר 2007 at 8:51

    על איזה תוכנה ליצירה ומשלוח של ניוזלטרים אתה ממליץ?
    יש את אינוייס ואת רב מסר, אבל אני מחפשת משהו אחר. מכיר?

Leave a Reply

WhatsApp chat