• 3 באפריל 2008

הסקס-אפיל של הכותרת

הסקס-אפיל של הכותרת

הסקס-אפיל של הכותרת 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

שירה סברדלוב, מומחית הקופירייטינג של 3points, על שלושת אבות המזון של הגולש המצוי ושאלת מיליון הדולר

text הכותרת, כותרת המשנה והויז'ואל, הם שלושת אבות המזון בתפריטו של הגולש המצוי שמקליק על עבודתנו ללא רחם. אז איך נגרום לו לשוב ולרעות שוב בשדותינו המקוונים? זוהי שאלת מיליון הדולר.

נראה שבהתחלה יש להכיר בכוחם של הכלים העיקריים שבידינו:

כותרת – צירוף המילים המוחץ שחבלי הלידה שלו הם אולי המורגשים ביותר בעבודתנו כעורכים. כשהכותרת עומדת מיותמת ממשנה (קיצור של "כותרת המשנה") תפקידה משמעותי יותר מאשר במצב בו היא מלווה במשנה. בדרך כלל כשמופיעה כותרת משנה, העין פוסחת על הכותרת ו"שואפת" לשאוב מהמשנה את המידע הרצוי.

כותרת משנה – מבהירה ומנהירה. ממוקמת מתחת לראשית ואמורה לתמצת בכמה משפטים את התזה של המאמר.

ויז'ואל – דימוי כלשהו. בדרך כלל תמונה שלקוחה מאימג' בנק או תמונה ייעודית.

אז איפה טמון הסוד הגדול? בקשר בין השלוש. חשוב מאוד בעבודתנו כעורכים למקסם את הקשר הזה, קרי לייצר מצב בו האפקט שהם מייצרים יחד  גדול מסכום חלקיהם. הכותרות והויז'ואל צריכים להוסיף אלו על אלו ולא להגיד אותו הדבר פעמיים ובטח שלא שלוש.

אם בראש שלכם להיות קצת קריאטיביים מומלץ להפעיל גלאי עמימות. קריאייטיב זה אחלה אבל במידה. כותרות עמומות שלוקות ביצירתיות יתר, אינן מתקבלות טוב בקרב הגולש הנוירוטי שאצבעותיו מדגדגות לו. בשבילו הניסיון לפענח כותרת עמומה – שווה ערך לפיצוח האטום. הניחו לו לנפשו.

אם יש איזו פעולה שברצונכם להניע את הגולש לבצע (להירשם לדבר מה או ליצור קשר) שמרו על מידה מסוימת של ענייניות בבחירת הכותרות (ענייניות פירושה חשיפה מסוימת של מה שמצוי בפנים המאמר). אינכם רוצים להסתכן באיבוד הגולש עוד בטרם הזדמן לו לקרוא את המאמר. מצד שני כדי לגרום לו להישאר ולחזור, אל תחשפו את כל הקלפים (פנים המאמר) בכלים שיש לכם. גלו טפח וכסו טפחיים. הרי בינינו, אין כמו סקס אפיל.

1 comment
  • אמיר שחר – יחסי ציבור 13 באפריל 2008 at 9:18

    קודם כל, זה יופי של פוסט, אין מה להגיד. הייתי רוצה להוסיף שני דברים: ראשית, מניסיון אישי, עורך מנוסה (נניח מהעיתונות הכתובה) ידע לכתוב כותרת וכותרת משנה טובה פי עשר מכל אחד שישבור את הראש מאה פעמים. עבדתי בעבר עם כמה עורכים וזה פשוט… מדהים.

    הדבר השני: שאם רוצים להשקיע בקידום האתר (SEO), הרי שמה לכתוב בכותרות זה חתיכת פרויקט. הרי מעבר לכל היצירתיות עבור הגולשים, צריכים לשקול גם את מילות המפתח שיופיעו בהדגשה.

Leave a Reply

WhatsApp chat