נכתב ע"י צחר רותם
בתהליך הממושך של הקמת אתר אינטרנט שישקף את פעילותכם או פעילות חברתכם, תהליך האיפיון הוא שלב בסיסי והכרחי בדרך להצלחה. בשלב זה נקבעת בעצם רוחו של האתר והאופן שבו ימצאו הגולשים שלכם את מבוקשם. הנה 5 טיפים שיהפכו את האיפיון לאפקטיבי – ויניבו תוצאות בהתאם:
1. תתחילו בהתחלה: השאלה הכי חשובה היא מי אתם, מה החזון שלכם ולאן אתם שואפים בעתיד? הניסיון שלנו מלמד כי למרבה התדהמה רבים מהגופים שמתחילים בתהליך הקמת אתר כלל לא קיימו בעבר דיון אמיתי בשאלות המהותיות הללו. זה הזמן לעשות זאת.
2. השאלה הבאה היא מה אתם רוצים להשיג באמצעות האתר? האם זהו אתר תדמית פשוט? אתר מכירות? אתר שיהווה את חזית פעילותכם בהווה ובעתיד? זוהי החלטה רבת משמעות מבחינה כלכלית וכדאי להקדיש לה מחשבה מבעוד מועד.
3. שוטטו ברשת. חפשו אתרים מתחום עיסוקיכם ו/או המבוססים על הקונספט שאתם מבקשים ליישם באתר. באינטרנט, כמו בחיים, אף אחד לא המציא את הגלגל: רעיונות טובים ראויים לחיקוי.
4. עצה ששווה כסף: את איפיון האתר בצעו לפני הפנייה לספקי הטכנולוגיה. אתם עומדים לרכוש מוצר וירטואלי, שבמקרה הטוב תראו כעבור 3 חודשים. באיפיון רדו לפרטי פרטים וכך יימנעו אי הבנות עם החברה שבחרתם בה להקמת האתר.
5. הגישו את האיפיון ליותר מספק טכנולוגיה אחד על מנת לקבל כמה הצעות מחיר. מאחר שהאיפיון שתיצרו יהיה מפורט, ברור יהיה לספקים הללו מהן הדרישות מן האתר ועניין המחיר יהיה משמעותי יותר.
אני גם מציע שאחרי שכותבים איפיון ומכינים סקיצה, לא לבצע שינויים עד שעולים לאוויר, פשוט לכתוב את האיפיון כמה שיותר מפורט כדי שהתמונה תהיה ברורה לשני הצדדים. חברות רבות נוהגות לשנות את הדעה שלהן בזמן בניית האתר ומצב כזה פשוט גורם לסחבת מיותרת. קודם לעלות לאוויר, אחרי זה שינויים ותוספות