• 21 בפברואר 2009

כתיבת ניוזלטר – מדריך

כתיבת ניוזלטר – מדריך

כתיבת ניוזלטר – מדריך 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

תארו לעצמכם שיכולתם לבקר את כל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אחת לחודש או לרבעון. דמיינו מה הייתם אומרים להם, איך הייתם משכנעים אותם שזה הזמן הנכון מבחינתם להשקיע במוצר / שירות שלכם. דיוור אלקטרוני (ניוזלטר) מקצועי יהפוך את הדימיון למציאות

תוכן שיווקי הוא מנוף עסקי. כתיבה נכונה ברשת, ניסוח מהודק של מסרים והנעה חכמה לפעולה הם במקרים רבים ההבדל בין גוף בצמיחה לעסק בצניחה. גם בעידן משברי – ואולי דווקא עכשיו – חשוב שהמסרים שלכם יישמעו היטב בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. חשוב שיזכרו אתכם לטובה, שיידעו שיש להם כתובת.

שפע של מידע זרם ברשת מאז יצא לאוויר העולם הדיוור האלקטרוני, הלא הוא הניוזלטר, אך דומה כי מעולם לא הייתה חשיבותו גדולה כל כך. האפשרות לשלוח ניוזלטר תקופתי לרשימת תפוצה של בעלי עניין היא הזדמנות וירטואלית מצוינת – וגם חסכונית ביחס למדיה המודפסת.

היכולת “לדבר” עם הגולשים שלכם היא היכולת להפוך אותם ללקוחות הבאים. לכן, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות הזו. השתכנעתם? הנה כמה נקודות שחשוב לזכור לפני הפקת ניוזלטר:

תנו ערך מוסף

אתם לא לבד. השוק תחרותי, ההיצע רחב וכולם רוצים למכור. שדרו מקצועיות. ניוזלטר איכותי, הכולל מאמרים מקצועיים, נותן לנמענים שלכם ערך מוסף – ולכם יתרון משמעותי בשוק תחרותי. לעומת זאת, הימנעו מניוזלטר שכולו שבח והלל עליכם ועל מוצריכם. זה עשוי ליצור אפקט שלילי.

דברו אליהם

זו הזדמנות מצוינת לדבר אל הקוראים באופן ישיר, אישי יותר. כך בדיוק הוא צריך להיכתב. הראו שאתם חכמים, אך אל תשדרו רוח קרירה ומתנשאת.

הפנו לאתר שלכם

האתר שלכם הוא הכלי השיווקי שלכם. הניוזלטר חייב להפנות אליו, להרגיל את הגולשים ליהנות מיתרונותיו. יצירת תנועה מדידה ומבוקרת לאתר שלכם היא בונוס שחובה להשתמש בו.

הטכנולוגיה חשובה

בכל הקשור להפצת ניוזלטרים, לאיכותה של המערכת הטכנולוגית המפיצה אותו יש משקל רב בהצלחתו. מערכת טובה היא מערכת המונעת מהניוזלטר שלכם להיחשב לספאם ולהיכנס לדואר הזבל של הנמענים. רצוי שהמערכת גם תכלול נתונים סטטיסטיים אודות שיעור הנמענים שפתחו את הדואר האלקטרוני והקליקו על הקישורים שבו.

תנו צ’ופר

מוכרים מוצר או שירות מעניין? העניקו לנמענים שלכם הטבות דרך הניוזלטר. זה יעודד אותם לקרוא גם הניוזלטר הבא.

מה חדש?

יש לכם מסר חשוב ומיידי להעביר ללקוחות שלכם? יצאתם במבצע של פעם בחיים? הניוזלטר הוא הדרך הנכונה לעשות זאת. במידת הצורך, אפשר ורצוי להגיב גם לאירועים אקטואליים. וגם כאן – לא להגזים כמובן בתדירות המסרים הללו.

בקשו אישור

לאחרונה הגביל המחוקק משמעותית את היכולת לשגר ניוזלטרים שיווקיים ללא אישור מראש מהנמענים. דווקא משום כך חשוב למסד בחברה / ארגון שלכם פנייה יזומה ללקוחות פונים כדי שיאשרו לכם לשגר אליהם דיוור אלקטרוני תקופתי. הדגישו בפניהם את היתרונות בקבלת הניוזלטר שלכם. הטבות ומבצעים עובדים מצוין גם במקרה הזה.

המאמר פורסם לראשונה במסגרת הניוזלטר של 3points.
להצטרפות לרשימת הדיוור האלקטרוני שלנו מלאו את הטופס

3 comments
  • רני 27 במרץ 2009 at 18:07

    ועכשיו עוד המלצה – כשאתה מקשר ל-https://www.3points.co.il/content/view/221
    כדאי שהקישור יעבוד

  • 3points Blogs 27 במרץ 2009 at 22:11

    תודה. הבעיה נבעה משדרוג של האתר שלנו ושינוי הכתובות שלו – אבל בכל מקרה זה טופל…

  • קמפיין בבחירות המקומיות – 10 טיפים למתמודד הפוטנציאלי – 3points, הבלוג: תוכן באינטרנט – תוכן סלולרי 31 בינואר 2013 at 22:11

    […] (אבל לא יותר מדי). הדיוור האלקטרוני, להלן הניוזלטר, הוא כלי מצוין להעברת מסרים שיווקיים לקהל בוחרים פוטנציאלי, תחת שני תנאים: הראשון – שתימנע […]

Leave a Reply

WhatsApp chat