• 18 ביוני 2009

הזנת תוכן: יותר מ-Copy-Paste

הזנת תוכן: יותר מ-Copy-Paste

הזנת תוכן: יותר מ-Copy-Paste 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

נכתב ע”י ארז וסילבסקי *

רבות דובר בבלוג הזה על כתיבת תוכן נכונה לאינטרנט, אבל יש נושא אחד חשוב לא פחות, שיש נטייה לא מוצדקת להקל בו ראש: הזנת תכנים. מסתבר שגם היום, בשנת 2009, אף אחד לא המציא עדיין תוכנה ששואבת באופן פשוט ויעיל את הטקסט מהוורד ומעבירה אותו ישירות אל האתר שלנו.

אז אם אתם רוצים שהתכנים שכתבתם ישמשו אתכם באינטרנט ולא רק יצברו אבק בהארד דיסק, אתם צריכים גם לדעת איך להזין אותם. הנה 10 טיפים שיעשו את העבודה קצת יותר קלה:

פנקס רשימות: פנקס הרשימות של ווינדוז, הידוע גם כ – Notepad, הוא ללא ספק חברו הטוב ביותר של מזין התכנים. כל העתקה של טקסט לתוך מערכות ניהול התוכן צריכה להתבצע דרכו, באופן הבא: מעתיקים את הטקסט לתוך הפנקס, ואז מהפנקס מעתיקים אותו אל המערכת. הסיבה לכך פשוטה – טקסט שהועתק מוורד, PDF או פורמט מתוחכם אחר כולל בתוכו מאפייני עיצוב רבים שגורמים לתקלות ולשיבושים בעיצוב הטקסט במערכת ניהול התוכן.

שימוש בסגנונות מוגדרים מראש: ברוב מערכות ניהול התוכן קיימים סגנונות של טקסט מוגדרים מראש. אלו למעשה "סטים" של עיצובים שהוכנסו למערכת כדי שניתן יהיה לעצב את הטקסט בצורה פשוטה יותר. כל סגנון מיועד בדרך כלל לחלק מסוים של הטקסט – כותרת, כותרת ביניים, ציטוט וכך הלאה. מומלץ מאוד להשתמש בהם, לא רק כי הם מקלים על העבודה, אלא גם כי הם מאפשרים עיצוב מתקדם, מדויק וחכם יותר של הטקסט.

תמונות: לפני שמעלים תמונה לאתר האינטרנט חשוב להתאים אותה לגודל הרצוי. אמנם במערכות מסוימות ניתן לשנות את הגודל באמצעות שינוי הגדרת הגודל בקוד, אולם שיטה זו לרוב גורמת להפחתה משמעותית באיכות התמונות. הערה חשובה נוספת – יש להקפיד להשתמש תמיד בתמונות בפורמט JPG או GIF. אלו שני פורמטים קלילים שלא מכבידים על השרת ולא גורמים להאטה בגלישה באתר.

טבלאות: טבלאות הן אחד מהכלים השימושיים ביותר במערכות ניהול תוכן, במיוחד כשעליכם לשלב בין טקסט לתמונות. יצירת הטבלה פשוטה ודומה למה שאתם מכירים בוורד, ובאמצעותה תוכלו לשלוט בצורה מדויקת במיקומם של האלמנטים השונים בדף. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר טבלה בעלת גבול בלתי נראה כך שהגולש לא יוכל לראות אותה.

בולטים (Bullets): אחת מהסוגיות הכואבות ביותר בהזנת התכנים היא יצירת בולטים. הבולטים לא עוברים באופן אוטמטי מהוורד למערכת ניהול התוכן, ובמקומם מתקבלים עיגולים שאמנם נראים כמו בולטים, אבל הם לא מכילים את ההזחה הנדרשת של הטקסט. אחרי כל העתקה של טקסט תצטרכו, לכן, ליצור את הבולטים מחדש באופן ידני.

בחירת צבעים: הלוגו של החברה שלכם צבוע בסוג ספציפי מאוד של ורוד פוקסיה, וחשוב לכם שכל פעם ששם החברה יופיע בטקסט הוא יהיה צבוע באותו הגוון בדיוק. איך עושים את זה? פשוט מאוד, משתמשים באחת מתוכנות בחירת הצבעים החינמיות שמוצעות באינטרנט כמו Colorpic. בעזרת תוכנה זו תוכלו לבחור כל צבע על המסך, ולקבל את ה – Hex שלו. קוד זה הינו שרשרת של שישה תווים שניתן להכניס למערכות ניהול התוכן וכך לקבל בדיוק את הצבע שבחרתם.

ככה תגבו את העבודה בקלות: עוד לא נוצרה מערכת ניהול התוכן שאין בה באגים. לכן, הרבה פעמים כדאי לגבות דפים קיימים לפני שמשנים אותם. איך עושים את זה בקלות? פשוט מאוד. בכל מערכת ניהול תוכן יש אפשרות לערוך ישירות את קוד ה – html של הדף. ברגע שתבחרו באפשרות זו יופיע בפניכם חלון מלא בג'יבריש (בהנחה שאתם לא מבינים בתכנות html). אל תתבלבלו, פשוט תבחרו את הכל, תכניסו אותו לקובץ טקסט פשוט ותשמרו אותו במחשב. בשעת הצורך תוכלו לבצע תהליך הפוך ועל ידי כך לשחזר את הדף המקורי.

לסיום, 3 קיצורי מקלדת שיעשו לכם חיים קלים יותר בהזנת תכנים:

Shift + Enter: כמו Enter, רק לא. הקיצור הזה יאפשר לכם לרדת שורה אחרי בולט, בלי שיווצר בולט חדש.

Ctrl+K: סמנו טקסט, לחצו על שני מקשים אלו ונפתח לכם חלון להכנסת קישור. אם אתם משתמשים בדפדפן שהוא לא אקספלורר, ייתכן שהקיצור הזה לא יעבוד.

Cntrl+B: שוב, אתם מסמנים את הטקסט, לוחצים וקיבלתם טקסט מודגש.

* ארז וסילבסקי הוא מנהל תוכן בחברת 3points

YOU MIGHT ALSO LIKE
1 comment
  • בניית אתרים 6 ביולי 2009 at 11:39

    שלום
    כתיבת תוכן היא הבסיס החשוב ביותר בתהליך בניית אתרים
    היא גם הבסיס לקידום האתר
    דרור

Leave a Reply

WhatsApp chat