יותר ויותר ארגונים ומוסדות משתמשים בשנה האחרונה באופן מרשים במדיה החברתית כפלטפורמה לשיתוף הציבור. הנה 3 דוגמאות
נמאס לכם מדפים פרסומיים בפייסבוק? לא רוצים יותר הזמנות לאפליקציות משעשעות יותר (או פחות)? תחרויות פרסים לא עושות לכם את זה?
אז הנה צד אחר של פייסבוק, סולידי יותר ומיישם הלכה למעשה את הרעיון ביצירת זירה חברתית: שיתוף ידע ומידע. יותר ויותר ארגונים ומוסדות ציבוריים / שלטוניים משתמשים בשנה האחרונה באופן מרשים במדיה החברתית כפלטפורמה לשיתוף הציבור.
הנה 3 דוגמאות (למען הגילוי הנאות: שתיים משלנו, הראשונה לא):
משטרת ישראל: כמעט 34 אלף אוהדים (נכון לכתיבת פוסט זה) אינם טועים. מדובר בזירה חברתית מרשימה, הכוללת מגוון תתי זירות. גם אם בחלקים מן הזירה ניתן להבחין בהיעדרה של יד מקצועית בתחום האינטרנט – ואולי דווקא משום כך – התוצאה מרשימה. בלי יחסי ציבור, בלי פרסומות ובלי פרסים. זירה חברתית במיטבה.
עיריית חולון: חולון, כמו חולון, ביקשה להיות חלוצה גם בתחום השימוש ברשתות החברתיות. הרעיון פשוט: לשתף את הגולשים מהנעשה בעיר מצד אחד ולאפשר להם לפנות ולהגיב באמצעות הפייסבוק מצד שני. זוהי מהות הפעילות בזירה החברתית: שיתוף בתוך הקהילה, חדשות ועדכונים ליד הבית. כמובן שבצד פייסבוק מפעילה העירייה ערוצי יו טיוב ופליקר. לא מכבר העלינו לאוויר גם את הבלוג של מנכ"לית העירייה, חנה הרצמן ובקרוב יושק אתר חדש.
חולון היא לטעמנו דוגמה להתפתחות נכונה בזירה החברתית. לא בריצת אמוק, תוך מחשבה תחילה. ככל שיחלוף הזמן תנוצל זירה זו לעוד ועוד שירותים לתושבים. מומלץ בחום לרשויות מקומיות לאמץ את המודל.
המועצה לישראל יפה: קהילה קטנה וירוקה ומפולחת מאוד תוכלו למצוא בדף של המועצה בפייסבוק. זירת המועצה כוללת עדכונים שוטפים – הן מפעילויות המועצה, הן מהתחום הירוק בישראל והן מן העולם. במקביל לזירת הפייסבוק, צובר תאוצה גדולה הבלוג "עולם ירוק" של מרב ניר. לא מכבר השקנו גם את פרויקט הצחנה המרכזית, שיזמה המועצה.
עוד זירות מעניינות בשלבי הרצה: זירת הפייסבוק של תכנית קרב ופרויקט אנשי המים של מקורות.
Leave a Reply