• 21 ביולי 2011

גוגל פלוס ומנועי החיפוש

גוגל פלוס ומנועי החיפוש

גוגל פלוס ומנועי החיפוש 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

נכתב ע"י צחר רותם

על אף קצב הצמיחה המרשים של גוגל פלוס, במשרדי ענקית החיפוש, אפשר להניח, עדיין לא ממהרים לחגוג. מי כמוהם יודע, כי בעידן העכשווי מה שנכון להיום, לא מבטיח דבר ביום שלמחרת. ובכל זאת, נדמה כי הפעם השכילה גוגל לנצל היטב את יתרונה הגדול ביחס לכל פלטפורמה חברתית אחרת (או במלים אחרות, פייסבוק): השליטה בעולם החיפוש ברשת.

fight (4)

תעשה מה שאתה אוהב ותאהב מה שאתה עושה, אומרת הקלישאה, וזה בדיוק מה שגוגל מנסה לעשות. במקום להיאבק פייסבוק בזירה החברתית שלה, היא מנסה לפעול דווקא בזירה הנוחה לה יותר, במנועי החיפוש.

בעוד שבפייסבוק פינטזו על העברת כובד המשקל של חיפושי הגולשים לתוך הזירה שלהם (ולא רשמו הצלחה מסחררת בלשון המעטה), הרי שבגוגל מבקשים לפעול כעת בדרך ההפוכה: להעמיק את יתרונם הגדול בתחום מנועי החיפוש על ידי מתן כלים חברתיים לגולשים באותה זירה ממש.

ואיך זה בעצם יעבוד? למען האמת, זה עבד גם לפני כן. האלגוריתם המפורסם של גוגל "למד" לזהות מגמות ברשתות חברתיות ועל ידי כך להשפיע על דירוג קישורים במנועי החיפוש. קישור שזכה לדוגמה בכמות "נאה" של ציוצים בטוויטר – נהנה משדרוג דירוגו במנועי החיפוש.

כעת, עם לחצן +1, המקביל הגוגלי ללייק, יוכל האלגוריתם המפורסם לקבל "מידע פנימי" מגוגל עצמה אודות מגמות גולשים היחס לקישורים שונים – ולדרג אותם בהתאם. זה עשוי להפוך את גוגל פלוס אטרקטיבית במיוחד עבור גופים עסקיים, שהם כידוע בסיס קיומן של הרשתות החברתיות.

בשלב זה אמנם גוגל טרם הושקה פלטפורמה המיועדת לארגונים ולעסקים בגוגל פלוס, אך לכשתושק פלטפורמה כזו היא תקנה למשתמשים בה יתרון עצום: פעילות בזירות החברתיות פלוס קידום במנועי חיפוש. וזה כנראה יהיה הפלוס הגדול של גוגל פלוס.

אוהבים את פלוס? הצטרפו לגוגל פלוס של 3points

כל העדכונים, כל המשרות, כל הזמן. שלוש נקודות, גם ב facebook19444444444

Leave a Reply

WhatsApp chat