• 26 ביולי 2011

גוגל פלוס ופייסבוק: בית מרקחת או שכונה

גוגל פלוס ופייסבוק: בית מרקחת או שכונה

גוגל פלוס ופייסבוק: בית מרקחת או שכונה 150 150 צחר רותם - Tsahar Rotem

לבי ומרכז חיי הוא עדיין הפייסבוק המוכר והאהוב ולמרות זאת, נראה שגוגל פלוס נמצא בכיוון הנכון. נטע דורון, מומחית המדיה החברתית שלנו ואושיית אינטרנט בפני עצמה, מתלבטת

netta
עיצוב תמונה: לימור רותם

ככל שעובר הזמן גוגל פלוס עושה סימנים של להישאר. הצליח להם הפעם. לכן, אני מנסה יותר ויותר להבין את התועלות שלו, גולשת שם יותר, "משחקת" ומתנסה אם כי לבי ומרכז חיי הוא עדיין הפייסבוק המוכר והאהוב. בפוסט כאן אנסה לבחון את היתרונות שבכל אלטרנטיבה, עם נגיעה לעולם הצעירים, שהרי לפיהם, לבסוף, יישק דבר.

האם יש כאן חדשות

גוגל פלוס נכנסה לזירה החברתית בפיגור ניכר, לעומת פייסבוק. עתה, היא מנסה להדביק את הפער איכשהו, ולשלב את השירותים והיתרונות הרבים שיש לגוגל הגדולה להציע. אין ספק שנעשתה כאן חשיבה מעמיקה ומוצגת בפנינו אסטרטגיה שהועלתה שלא כתוצאה מניסוי וטעייה. גוגל הוא התלמיד השקדן שלמד מכל השגיאות והניסיונות של פייסבוק ה"משוגע", סידרו, ארגנו, ועלו עם ממשק נוח להפעלה, תומך עברית מהיום הראשון, פשוט וברור.

העניין הוא כזה: אין כאן, עדיין, בשורה מספיק גדולה עבור אנשים שלא עוסקים בשיווק במדיה חברתית על מנת "לעבור דירה".

מי יותר מגניב?

מראה מראה שעל הקיר, מי המגניב ביותר בעיר? אם תשאלו את בני הנוער, להערכתי התשובה תהיה פייסבוק. עוד לא עבר חודש וזרם ההזמנות והעוקבים אצלי בגוגל פלוס נמשכים, אבל אני לא רואה שם המוני צעירים. מה קורה כאן?

כששאלתי את הבת שלי והחברות שלה אם הן בגוגל פלוס הן ממש לא הבינו מדוע אני שואלת שאלה כה מיותרת… וזה מביא אותי לנקודה הבאה:

אין לנו מייל

חדירת הרשתות החברתיות לחיינו הביאה בשורה ויצרה מציאות חדשה: המיילים התייתרו לנו. אעיד על עצמי שתכתובת רבה אני מנהלת דרך הלינקדאין או דרך הפייסבוק שלי. זו צורת תקשורת נוחה ביותר. עבורי מיילים הם לצרכים רשמיים ופחות עבור תקשורת מהירה ואפקטיבית.

לפיכך, הכניסה של הגוגל פלוס מאלצת אותנו לחזור "אחורה" ולהתנהל בזירת גוגל, ולא כולם אוהבים או רגילים לכך. בני הנוער כלל לא מכירים את המושג ג'ימייל… הם בזירת ה-IM או הפייסבוק. מכאן, שחייב להיות ערך מוסף אדיר על מנת לשנע קהל לגוגל פלוס, או לפחות לגרום לו לפתוח עוד ישות חברתית ולהשקיע בכך אנרגיות כלשהן.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=f9MtttXI2q8&w=448&h=252&hd=1]
גוגל פלוס מול פייסבוק. סרטון משעשע ברשת


אז מדוע בכל זאת גוגל פלוס?

כאשר מדובר בארגון מידע, סדר ויעילות, אין מה להשוות את גוגל לפייסבוק. אם נסתכל שני צעדים קדימה, נבין בנקל שהמנצח בקרב בסופו של דבר יהיה זה שיציע את המקום החזק ביותר להתנהל מבחינת טראפיק ומידע על הגולשים. גוגל למעשה כבר שם, הם רק מוסיפים עתה את הנדבך החברתי, ומעצימים את הכלים שממילא כבר יש להם. הם לא באמת מעוניינים "לנצח" את פייסבוק. זה מתחוור לי יותר ויותר ככל שעובר הזמן.

ועוד דבר – המיילים לעולם לא יהיו מיותרים – פייסבוק לא שולט ברוסיה, בסין או בדרום אמריקה. כך שיש עוד אלטרנטיבות, התרבות עדיין לא פייסבוקאית ברובה, וגוגל, מצד שני, כבר אוניברסאלי.

מה אתה רוצה?

מיפוי ראשו של הצרכן והתאמת התכנים לרצונותיו הוא המפתח להצלחה כאן. כאשר יושק הגוגל וולט נראה עוד יותר את הכוח של גוגל, בו הסלולר שלנו יהיה ארנק הנוחות הסלולרי.

ולכן, עם כל השיק החברתי שיש לפייסבוק והיצירתיות שלו, המבחן יהיה בשורה התחתונה והכוללת: היכן יבחרו החברות לפרסם. הן תזרומנה לפלטפורמה שתיתן להם טראפיק מסיבי ודיוק בהתאמת מסרים במגוון רחב של פלטפורמות (סלולר טאבלטים) וכמו שזה נראה עכשיו, גוגל פלוס בהחלט בכיוון הנכון.

כל העדכונים, כל המשרות, כל הזמן. שלוש נקודות, גם ב facebook194444444444

1 comment
  • אירית דוידסון 20 באוקטובר 2011 at 0:35

    קשה לי להאמין שגוגל פלוס יחליף את פייסבוק! אולי הוא יהיה שחקן משנה טוב, אבל פייסבוק מרגיש כמו להסתובב בשכונה שלך. כיף לטייל במקומות חדשים, לפגוש אנשים חדשים, אבל בסוף הכי כיף להסתובב יחף בשכונה שלך….

    אמנם פייסבוק סובל מתזזיתיות ונטייה לשינויים רבים מדי, ובכל זאת יש הרגשה כאילו צצו כמה בניינים חדשים בשכונה ולא תחושה של מעבר דירה…

Leave a Reply

WhatsApp chat