• 5 במאי 2013

פייסבוק לעסקים – הסברים, תובנות וטיפים מעשיים

פייסבוק לעסקים – הסברים, תובנות וטיפים מעשיים

פייסבוק לעסקים – הסברים, תובנות וטיפים מעשיים צחר רותם - Tsahar Rotem

פייסבוק לעסקיםנוכחות באינטרנט וברשת החברתית פייסבוק בפרט, הפכה בשנים האחרונות ליסודות עליהם מושתת עסק מצליח. הפייסבוק מהווה במת פרסום הפונה לרבבות לקוחות פוטנציאלים, אמצעי תקשורת עם לקוחות מזדמנים וקבועים וכן כרטיס ביקור וירטואלי רב חשיבות.

פייסבוק מגדירה את כללי המשחק עבור עסקים ברשתות החברתיות ובהתאם לכך מציבה אותם בפלטפורמה שונה מהדפים הפרטיים ומתאימה להם כלים פרסומיים יעילים כדי למקסם את היקף החשיפה שלהם בקרב נתח השוק אליו הם פונים.

מהם ההבדלים והיתרונות שיש לדף עסקי על פני פרופיל משתמש בפייסבוק?

חברים לעומת לייקים – המעגל החברתי של משתמש פייסבוק מורכב מחברים שאותם הם מצרף באמצעות שליחת בקשת חברות. מספר החברים המקסימלי של משתמש פרטי ברשת פייסבוק עומד על 5,000. לאחר מכן לא ניתן לצרף חברים נוספים. לעומתם, דפים עסקיים יוצרים קשרים באמצעות לייקים שמספרם יכול להרקיע שחקים עד עשרות מיליונים, כפי שיכולים לספר לכם ליידי גאגא (עם 56,030,993 לייקים) או פינק פלויד (עם 21,539,858 לייקים). מסמני הלייקים, בדומה לחברים בדף פרטי, יכולים לקבל עדכונים קבועי מהעסק שלכם אם סימנו את האופציה הזו.

סטטיסטיקה – לוח הניהול שנמצא בראש כל דף עסקי, מספק נתוני תנועת גולשים באמצעות גרפים ונתונים סטטיסטיים. הסטטיסטיקה מציגה את מספר האנשים שנחשפו לכל אחד מהפרסומים שלכם וכיצד: האם באמצעות עדכונים אליהם נרשמו במתן לייק או דרך שיתוף שביצעו החברים שלהם, מספר האנשים ששיתפו את הפוסטים, כמות הלייקים החדשים שקיבל/איבד העסק בתקופת זמן מוגדרת ואפילו פילוח על בסיס מגזר, גיל, מדינה ושאר פרטים אישיים של העוקבים.

בנוסף, בתחתית כל פוסט שמפרסם העסק, מופיע מספר האנשים שנחשפו אליו , לצד הנתונים הרגילים של התגובות, הלייקים והשיתופים של הפוסט בפייסבוק.

חלוקת תפקידים בניהול הדף  – פייסבוק מודעת לכך שלא תמיד יכול אדם אחד להתמודד עם ניהול של דף עסק פעיל במיוחד והיא מאפשרת למנהל הדף למנות בעלי תפקידים לדף העסק: מנהל, יוצר תוכן, מפרסם מודעות  או מנתח נתוני כניסה. לכל אחד מהתפקידים ישנן הרשאות גישה המותאמות לו.

פרסום בפייסבוק –  הרשת החברתית מאפשרת לעסק לפנות באופן ישיר לקהל היעד שלו באמצעות מספר סוגים של פרסומים:

√ סטטוסים מקודמים –  פוסטים ממומנים מאפשרים לעסק להשתלב בפיד החדשות של משתמשים פרטיים. בעת כתיבת הפוסט בוחרים באופציית קידום הפוסט ובוחרים  את סכום הכסף שיגדיר את רמת החשיפה של הפוסט בקרב אוהדי העמוד. ניתן לפלח את החשיפה בקרב משתמשים מסוימים לפי קריטריונים של שפה ומדינה.

√ סטטוסים מקודמים דרך אוהדים – Sponsored Stories – בראש הפוסט הממומן, מופיעה פעולה שביצע אוהד של דף העסק, כגון: מתן לייק לעמוד או לפוסט, תגובה לפוסט, צ'ק אין במקום שקשור לעסק ושימוש באפליקציה הקיימת בעמוד. צורת הפרסום הזו עושה שימוש בחשיבות שמייחסים משתמשים לפעולות וההמלצות של חבריהם.

√מודעות ASU – העמודה הימנית בדפי פייסבוק מוקדשת למודעות ממומנות. המודעות מורכבות מכותרת, תמונה וטקסט מניע לפעולה בן 127 תווים. ניתן להגדיר פילוח קהל מדויק פילוח לפי גיל, מין, אזור מגורים, מצב משפחתי, השכלה, מקום עבודה, העדפה מינית ותחומי עניין. ניתן לקבוע תקציב יומי או מדוייק עבור הקמפיין וכן אם התשלום יהיה לפי מספר הלחיצות על המודעה או רמת חשיפה של המודעה בפיד החדשות של המשתמשים.

המעבר לדף עסקי

למשתמש פייסבוק יש שתי דרכים ליצור דף פייסבוק עסקי:

√ פתיחת דף עסקי חדש שיתווסף לפרופיל הפייסבוק הפרטי – כל שנדרש הוא ללחוץ על כפתור "צור דף"  בתחתית עמוד הפרופיל הפרטי, למלא את הפרטים ולצאת לדרך.

√ הפיכת דף הפייסבוק האישי לדף עסקי – יתרון ההמרה של דף פרטי הוא שכל החברים של פרופיל פרטי הופכים אוטומטית ללייקים של הדף העסקי.  בעולם הפייסבוק התחרותי, הסובב סביב לייקים, לנקודת פתיחה של 400 לייקים יש חשיבות גבוהה. הפיכת הדף הפרטי לעסקי מתבצעת על ידי לחיצה על הקישור הזה: https://www.facebook.com/pages/create.php?migrate. חשוב לזכור שהפעולה בלתי הפיכה, ודף פרטי שהפך לעסקי לא ניתן להחזיר לסטטוס של דף פרטי.

טיפים לקידום וניהול הדף העסקי

דף עסקי בפייסבוק נועד לקדם את העסק שלכם וליצור ערוץ תקשורת נוח ואינפורמטיבי עם הלקוחות שלכם. על מה הכי חשוב להקפיד בניהול דף עסקי?

√ יצירת דף נחיתה – זהו העמוד אליו מגיעים הגולשים מהמודעות והפוסטים המקודמים. דף נחיתה טוב יהיה מעוצב באופן המושך את העין, ברור ומניע לפעולה.

√ טופס יצירת קשר – חשוב למקם את טופס יצירת הקשר בסרגל הטאבים בראש העמוד או בעמוד הנחיתה. טופס יצירת קשר שממוקם באופן נגיש, מקל על לקוחות פוטנציאליים ליצור קשר עם העסק. שאלות בקשות ופניות עסקיות שנשלחות דרך הטופס יופנו למייל שהוגדר.

√ תגובה להודעות ופרסומים מגולשים – בהגדרות העמוד העסקי ניתן לאשר לגולשים לפרסם פוסטים על קיר העמוד העסקי. זוהי דרך תקשורת מועדפת על גולשים משום שהיא פומבית ונראית לעיניו של כל מי שמגיע לדף.  מענה לפרסומים על הקיר צריך להיות מהיר ואינפורמטיבי. לא מומלץ להשאיר תגובות והודעות ללא מענה ובשום מצב לא למחוק תגובות, אם הן ביקורתיות (אפשר למחוק תגובות הכוללות דברי נאצה כמובן; מומלץ בכל מקרה לייצר תקנון לכללי הדיון בדף עבור הגולשים). התגובה של העסק צריכה להיות עניינית, רגועה ומנוסחת באופן אישי עבור כל גולש. הזדהות בשם הפרטי והתייחסות ספציפית לדברים שנאמרו, יוצרים רושם של אכפתיות ומתן תשומת לב ראויה לדברים שנאמרו וכן לאדם שעומד מאחוריהם.

√ אינפורמטיביות – הדף העסקי הוא כרטיס הביקור של העסק ועליו להיות אינפורמטיבי ככל האפשר: ימים ושעות פעילות, כתובת מלאה, מספרי טלפון/פקס, כתובת מייל, פרטי אנשי הקשר בעסק וכדומה.  צירוף מפה או מידע על תחבורה ציבורית המגיעה לקרבת מקום, מנגישים את העסק עבור לקוחות ומניעים לפעולה.

√ יצירת תכנים מגוונים ורלוונטיים – חשוב לשמור על עניין בדף העסק באמצעות פרסומים מסוגים שונים ומגוונים: קישורים לאתרים בתחום, מאמרים וחידושים טכנולוגיים, תמונות מיוחדות או מצחיקות וסרטונים. גולשים אוהבים לשתף תכנים שעניינו אותם על הדף האישי שלהם ובכך מעניקים חשיפה לעסק שלכם. ככל שהתכנים מושכים יותר, כך החשיפה שלהם ושל העסק גבוהה יותר.

√ תחזוקה יומית של הדף – דף פייסבוק פעיל דורש טיפול יומיומי. חשוב להקציב פרק זמן הנע בין 20 ל-60 דקות מדי יום לבדיקת הסטטיסטיקות, כתיבת מענה לתגובות, יצירת תכנים מקוריים ותקשורת עם הקהל שלכם.

√ הטבות ומבצעים – מבצעים והטבות בלעדיים לחברי הדף מגדילים את קצב ההצטרפות לדף ומעניקים לגולשים תחושת בלעדיות ושייכות. מעטים האנשים שלא אוהבים לקבל הטבות והנחות. מבצעים מיוחדים  זוכים לפרסום נוסף באתרי המבצעים, שמרכזים הטבות לגולשים.

√ פרסומים קצרים וקולעים – בזרם המידע המהיר והסוחף של האינטרנט, המסרים והפרסומים של העסק נדרשים להיות ויזואליים, קצרים ורלוונטיים עבור מגוון רחב של גולשים. המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים" רלוונטי מתמיד, משום שתמונה מצורפת הופכת כל סטטוס לאטרקטיבי וקל יותר לשיתוף.

3points מתמחה בהקמה וניהול זירות פייסבוק לארגונים ועסקים. למידע נוסף, מלאו את הטופס ונשמח ליצור עמכם קשר:

Error: Contact form not found.

Leave a Reply

WhatsApp chat