בשקט בשקט, נפרד ערוץ יוטיוב משיטת העיצוב של הערוצים באמצעות תבניות HTML. במקומה הגיעה אלטרנטיבה עיצובית מתוחכמת שדוגלת ביחס הוגן לכל הג'אדג'טים שלכם: הסמארטפון, המחשב, הטאבלט והטלוויזיה
בפעם הבאה שתתחברו לערוץ היוטיוב שלכם, תמלא את המסך הודעה חגיגית שתבשר כי הערוץ שלכם שודרג לעיצוב החדש "YouTube One Channel" ותזמין אתכם לסיור שיחשוף בפניכם כלי מערכת נוח ואינפורמטיבי.
מינימליסטיות עם נוכחות
המוטיב המרכזי בעיצוב החדש של יוטיוב הוא פשטות. בראש הדף ממוקמת תמונת הקאבר של הערוץ שלכם המשלבת תמונת פרופיל ריבועית, בדומה לעיצוב של פייסבוק. בתחתית תמונת הקאבר מצויים קישורים לרשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד. הודות לרקע הלבן הנייטרלי שמדגיש את תמונת הקאבר ומפנה אליה את מלוא תשומת הלב, צבעוניות שלוחת רסן וריבוי אלמנטים משתלבים בה היטב.
הרעיון מאחורי תמונת הקאבר הפשוטה לכאורה, הוא להתאים את העיצוב של הערוץ לכל הפלטפורמות הפופולאריות באמצעותן נכנסים הגולשים ליוטיוב: הסמארטפון, הטאבלט, המחשב האישי והטלוויזיה האינטרנטית. לא משנה איך תעדיפו לצפות בתכנים של הערוץ, יוטיוב מעוניין שלכולם תהיה חווית שימוש אידיאלית.
מאמצים את הקונספט
לאחר הרצת ניסיון בקרב משתמשים נבחרים, שוחרר העיצוב החדש לשימושם של כל הגולשים בתחילת מרץ 2013. בין היוטיוברים חובבי החידושים שמיהרו לאמץ את העיצוב החדש, ניתן למנות 4 יוטיוברים שהכותבת אוהבת במיוחד:
Karen Kavett – מומחית יוטיוב לעיצוב גרפי, טיפוגרפיה ועבודות יד האוחזת ב-38,310 אלף מנויים ופעילה ביוטיוב כבר חמש שנים. Karen אימצה בחום את העיצוב החדש ואף העלתה סרטון הסבר כיצד לעצב אותו. הסרטון זכה נכון לתאריך פרסום המאמר ל-13,299 צפיות.
PewDiePie – יוטיובר פופולארי משוודיה המחזיק ב-8,163,142 מנויים בזכות עשרות סרטונים המתעדים את התגובות התיאטרליות שלו בזמן שהוא משחקי במשחקי וידאו אקראיים, לרוב משחקי אימה, הרפתקאות וארקייד.
Ray William Johnson – ריי מנחה את תוכנית היוטיוב Equals Three מאז 2007, ואף זכה בעקבותיה בשיא גינס לאור מספר הצפיות הגבוה ביותר בתולדות יוטיוב: 2 מיליארד צפיות (נכון לתאריך הפרסום: 2,309,433,667).
schmoyoho – הרכב משפחתי של 4 אחים: מיכאל, אנדרו, שרה ואיוון, שהופכים קטעי חדשות ללהיטים מוזיקליים באמצעות אפקט אוטו-טיונס והרבה כישרון. האחים גרגורי מחזיקים בחנות מרצ'נדייס מצליחה, 1,800,323 מנויים וסך צפיות של 530,814,112 בסרטונים המוזיקליים שהם מעלים מדי שבוע.
איפה מתחילים?
ראשית, חשוב לדעת שדרישות הרזולוציה של המכשירים השונים גורמות לכך שהעיצוב החדש מבוסס על תמונה אחת, בעלת מידות גדולות במיוחד: גובה של px2560 על רוחב של px1440. מתוך התמונה הגדולה תחתך תמונת הקאבר עבור המכשירים הקטנים כגון הסמארטון, המחשב האישי והטאבלט. לעומתם, בטלוויזיית האינטרנט התמונה השלמה תשמש כרקע לערוץ.
על מנת ליצור בעצמכם את תמונת הקאבר, העזרו במידות המצוינות על גבי התמונה:
• המלבן האדום שמידותיו px 423 גובה על px 1546 רוחב, תוחם את מרכז תמונת הקאבר ומשמש את הסמארטפון. זהו החלק בו רצוי לשים את כל האלמנטים החשובים של העיצוב.
• המלבן הסגול שמידותיו px 423 גובה על px 1855 רוחב, מגדיר את גבולות תמונת הקאבר עבור הטאבלט.
• המלבן הירוק שמידותיו px 423 גובה על px 2560 רוחב, מגדיר את גבולות תמונת הקאבר עבור המחשב האישי.
• המלבן הצהוב שמידותיו px 1440 גובה על px 2560 רוחב, מגדיר את גבולות תמונת הקאבר עבור הטלוויזיה האינטרנטית שעושה שימוש במלוא גודלה של התמונה.
או לחילופין העזרו בסרטון ההסבר של היוטיובר Technologyguru77.
איך מוסיפים את תמונת הקאבר לערוץ?
לאחר שיצרתם את התמונה הגדולה שכוללת בתוכה את תמונת הקאבר לפי המידות הדרושות, התחברו לערוץ היוטיוב שלכם והקליקו על המודעה בראש העמוד המציעה לכם להחליף לעיצוב החדש, או לחילופין כנסו להגדרות הערוץ ובחרו "עיצוב ערוץ".
לאחר מכן בצעו את השלבים הבאים:
1. העלו את התמונת הקאבר שיצרתם באמצעות גרירה או לחיצה על כפתור "בחר תמונה מהמחשב"
2. הגדירו את אופן החיתוך של הקאבר מתוך התמונה הגדולה.
3. על המסך תופיע המחשה כיצד יראה הקאבר בכל הפלטפורמות. אם החיתוך תואם לשביעות רצונכם, לחצו "בחר".
4. מזל טוב! יש לכם תמונת קאבר חדשה.
הגדרת תמונת פרופיל ורשתות חברתיות
בתמונת הקאבר אפשר לשלב גם תמונת פרופיל מרובעת שלכם ושורת אייקונים שמקושרים לפרופילים שלכם ברשתות חברתיות (כפי שאפשר לראות בתמונה למעלה). על מנת להגדיר אותן בצעו את הפעולות הבאות:
1. תמונת פרופיל: מעבר עם סמן העכבר על תמונת הפרופיל המרובעת בצד ימין למעלה, תפתח תפריט בו תוכלו לשנות את תמונת הפרופיל באמצעות העלאה מהמחשב או מתוך סרטונים שהעלתם לערוץ.
2. הגדרת רשתות חברתיות וערוצים אהובים: מעבר עם סמן העכבר על תמונת הקאבר תגרום להופעת אייקון של עפרון מצד שמאל למעלה. לחיצה עליו תפתח תפריט להגדרת הקישורים לרשתות החברתיות שתרצו להציג בתחתית הקאבר וערוצי היוטיוב האהובים עליכם.
ברכותיי, יש לכם ערוץ יוטיוב מעוצב ומאובזר. עכשיו רק נותר להעלות אליו את הסרטון הויראלי הבא שיסחוף את הרשת.
מאמר מצויין. עוד מהלך שמשפר את הרספונסיביות של האתר בכל המכשירים. סמרטפונים, טאבלטים, אייפדים ועוד