• 16 בדצמבר 2013

תהיו חברתיים: כתיבה שיווקית לפייסבוק

תהיו חברתיים: כתיבה שיווקית לפייסבוק

תהיו חברתיים: כתיבה שיווקית לפייסבוק צחר רותם - Tsahar Rotem

רוצים שדף הפייסבוק העסקי שלכם יהיה דינאמי ואפקטיבי? המפתח הוא תוכן איכותי, אסטרטגיה מוגדרת ותכנון חכם. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים בסיסים

השקעתם בדף פייסבוק מעוצב עם אפליקציות, טאבים ותמונות מגניבות? יופי! אבל זה ממש לא מספיק. כמו בפלטפורמות אינטרנטיות אחרות, גם בפייסבוק – תוכן איכותי הוא המנוע העיקרי של הרשת החברתית, זה שמביא בעקבותיו תנועה ערה לדף שלכם, דיונים סוערים, שיתופים ולייקים.

אבל איך מייצרים תוכן כזה על בסיס קבוע? כמו בכל תחום שיווקי, גם פה נדרש תכנון מראש ואסטרטגיה מוגדרת, אותה ניתן לפרוט לכמה אלמנטים עיקריים:

הגדירו את קהל היעד: אל מי פונה הדף שיצרתם? מהו המכנה המשותף של הקהל הזה ומהם תחומי העניין שלו? זכרו שלקהילת האוהדים שלכם בפייסבוק יש פוטנציאל התרחבות תמידי, הודות למעגל שני של חברים ובני משפחה שיכולים להיחשף אף הם לתוכן שלכם. לכן, היכרות מעמיקה עם מה שמעניין את הקהל שלכם והתאמת התוכן הנכון הם הבסיס להרחבת הקהילה.

הגדירו את המטרה: מה אתם מנסים להשיג באמצעות התוכן שעולה בדף, ומהי מטרתו של הפוסט הספציפי שאתם מעלים עכשיו? האם מטרתו לספק מידע? לבדר? לגרום לאוהדים להתעניין בשירות מסויים וליצור עמכם קשר? אם אין לכם תשובה לשאלה – עדיף שתמחקו את הפוסט ותתחילו מחדש.

הניעו לפעולה: השתמשו בניסוחים אקטיביים – הגדירו לגולשים מה בדיוק אתם מבקשים מהם לעשות – לצפות בסרטון, להיכנס לקישור, להשאיר פרטי קשר, להביע את דעתם או לשתף עם חברים. הקלו עליהם באמצעות שימוש בתמונות ובקישורים מקוצרים.

הגדירו את הטון הייחודי שלכם: מה מאפיין את הפניה שלכם אל הקהל בפייסבוק? האם טון הדברים הנכתבים הוא רשמי ואינפורמטיבי או מבודח ובלתי-אמצעי? האם ייכתב בגוף ראשון או שלישי? גבשו את השפה הפייסבוקית שלכם והתמידו בה. הגולשים שלכם ילמדו לזהות אותה ולזהות אתכם באמצעותה.

facebook3points

תכננו מראש: לאף אחד לא קל לשלוף פוסטים מהשרוול. יצרו תמהיל שבועי שמורכב מתוכן בעל ערך אמיתי ומסוגי פוסטים שונים, למשל: פוסט אחד עם מסר שיווקי ייחודי לגולשים, פוסט אחד בעל אופי מבדר ופוסט אחד שמפנה למאמר אקטואלי ומעניין בנושא מסוים. צרו לכם בנק של אייטמים ונושאים שתוכלו להשתמש בהם.

קצר ולעניין: טוויטר כנראה עלו על משהו – 140 תווים הם די והותר על מנת להעביר מסר. דאגו כי הפוסטים שלכם מנוסחים כהלכה, קצרים וממוקדים, והקדישו זמן לניסוח יצירתי ומעניין, כזה שהאוהדים ירצו לקרוא ולשתף. יש לכם תוכן ארוך יותר? הפנו אליו באמצעות קישור לאתר שלכם, לבלוג, לפתקים בדף הפייסבוק וכו'.

פנו אל הרגש: החיבור למדיה החברתית נעשה כמעט תמיד באמצעות חיבור רגשי. אל תהססו לפנות אל האוהדים שלכם בפניה אישית, לדבר בגוף ראשון, לשתף אותם במשהו שמתרחש בחייכם או בעסק שלכם, להעלות תמונות וכו'. ככל שהגולשים יחושו חיבור אישי אליכם, כך יגבר הסיכוי שהם ימשיכו לעקוב, לשתף ולהשתתף באופן אקטיבי בדף שלכם.

זכרו – המדיה החברתית מאפשרת לכם ליצור קשר ישיר ואישי עם הקהל שלכם באמצעות המסרים שאתם בוחרים להעביר לו. דף הפייסבוק שלכם הוא שער שיכול לייצר תנועה לאתר שלכם, חשיפה למוצרים שלכם או גיוס אוהדים למטרה שלכם. זה לא המקום להיות ביישנים – שווקו את עצמכם היטב, והשתמשו בכלי הניטור שפייסבוק מספקת לכם כדי להשתפר ולשדרג את התוכן שאתם מציעים לאוהדים.

בהצלחה!

YOU MIGHT ALSO LIKE
1 comment
  • yael carmy 18 בפברואר 2014 at 19:07

    שלום לאיילה הורביץ,
    קראתי כתבה שלך על מיזם עסקי לפני מספר שנים.
    אני מאד מעוניינת, אם אפשר, לדבר איתך על נושא הכתבה.
    בתודה
    יעל כרמי
    054-5393182
    [email protected]

Leave a Reply

WhatsApp chat